۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

ادامه کمک رسانی به زلزله زدگان بوشهر/ساخت 20 واحد مسکونی و پنج مسجد

ادامه کمک رسانی به زلزله زدگان بوشهر/ساخت 20 واحد مسکونی و پنج مسجد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: از زمان وقوع زمین لرزه در منطقه دشتی استان بوشهر تا کنون،‌ روند امدادرسانی و کمک رسانی نیروی دریایی سپاه به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاوه بر اعزام چندین دستگاه آمبولانس، اقلام بهداشتی و درمانی، کامیون و ماشین آلات خاکبرداری و آواربرداری از لحظه وقوع حادثه زلزله در منطقه تا کنون، منطقه دوم دریایی سپاه اقدام به استقرار نانوایی سیار به همراه اکیپ نانوا در منطقه کرده است و روزانه بیش از پنج هزار قرص نان برای مصرف روزانه زلزله زدگان پخت و تحویل می شود.

اعزام تانکرهای آب تصفیه شده 12 هزار لیتری، ارسال صدها بطری آب معدنی،‌ اعزام و استقرار سردخانه سیار در مناطق زلزله زده، ارسال صندوق های یخی بزرگ(برایتانک) برای بهره برداری اهالی مناطق زلزله زده از دیگر اقداماتی است که از زمان روند کمک رسانی توسط منطقه دوم دریایی سپاه به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.

ارسال محموله غذایی شامل 300 تخته پتو،تأمین هزار و 300 جیره غذایی روزانه، ۷۰۰ پرس غذای گرم و بیش از ده ها کارتن قوطی کنسرو از انواع مختلف، از دیگر اقدامات ندسا برای کمک رسانی به اهالی زلزله زده در روستاهای شنبه،‌سنا و طسوج است.

واحد ایثارگران و دیگر رده های این نیرو نیز محموله ای شامل مواد غذایی، موادشوینده، پوشاک و برنج برای کمک به زلزله زدگان منطقه دشتی استان بوشهر ارسال کردند.

علاوه بر بازدیدهای مسئولان مختلف نیروی دریایی سپاه از منطقه، به منظور اطلاع از آخرین وضعیت زلزله زدگان و روند کمک رسانی ها، هیئتی از ستاد نیروی دریایی سپاه که در صدر آن حجت الاسلام صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیرو قرار داشت، با خانواده قربانیان این زمین لرزه دیدار و از آنان دلجویی کردند.

در جریان بازدید هیئت اعزامی نیروی دریایی سپاه به منطقه، با تعدادی از کارکنان نیرو و بسیجیانی که در جریان این زلزله خود یا متعلقان و بستگان آنان دچار آسیب شده اند، دیدار و از آنان دلجویی به عمل آمد و مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

هیئت اعزامی ندسا همچنین در مراسمی که به یاد جان باختگان حادثه زلزله در مسجد الغدیر خورموج برپا شده بود، شرکت کردند.

دریادار دوم پاسدار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه که به عنوان نماینده نیروی دریایی پیگیر مسائل مربوط به زلزله زدگان منطقه دشتی استان بوشهر است از آمادگی نیروی دریایی سپاه برای احداث 20 واحد مسکونی و پنج مسجد در منطقه زلزله زده خبر داد.

در جریان امداد رسانی و سرکشی از مناطق زلزله زده، دو تن از نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه از جمله مسئول روابط عمومی منطقه و یکی از پاسداران نمونه منطقه در جریان عزیمت به منطقه زلزله زده دچار سانحه رانندگی شده و به شدت مجروح گردیدند که کار درمانی آنها در یکی از مراکز درمانی بوشهر در حال انجام است.

 

 

کد خبر 2039190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha