۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۱۲

بررسی کارنامه نظام آموزشی 6.3.3 – 3

نظام 6.3.3 با چشم انداز تعلیم و تربیت اسلامی همخوانی ندارد/ حاجی بابایی باید به مردم گزارش دهد

نظام 6.3.3 با چشم انداز تعلیم و تربیت اسلامی همخوانی ندارد/ حاجی بابایی باید به مردم گزارش دهد

عضو سابق کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که برای تحول در نظام آموزشی کشور باید کارهایی فراتر از ایجاد نظام جدید آموزشی انجام می شد و ایجاد نظام 6.3.3 در قالب نظام جدید آموزشی به هیچ عنوان با چشم انداز نظام  تعلیم و تربیت اسلامی در کشور همخوانی ندارد.

ایراندخت فیاض در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دستاوردهای نظام 6.3.3 در سال تحصیلی 92-91 با بیان این مطلب گفت: هدف از تصویب سند تحول بنیادین تحقق تعلیم و تربیت اسلامی بود اما این نگاه در مدارس و محافل تربیتی ما دیده نمی شود و تنها هدف آموزش و پرورشی ها تغییر ساختار آموزشی بود.

وی افزود: تا قبل از تصویب سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت به جایگاهی رسیده بود که باید ارتقا می یافت و می بایست با اجرایی شدن برنامه های مختلف، میزان اثربخشی تعلیم و تربیت اسلامی ناشی از تصویب سند تحول در آموزش و پرورش مشاهده می شد، اما به جای همه این اتفاقات تنها شاهد برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برای تغییر ساختار نظام آموزشی بودیم.

فیاض با بیان اینکه اجرای نظام 6.3.3 بازگشت آموزش و پرورش به عقب است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آموزش و پرورش بسیار نامساعد است و این وزارتخانه موظف است تا یک گزارش واقعی از اقدامات انجام شده به مسوولان و مردم ارائه دهد.

عضو سابق کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که سند تحول بنیادین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزیر با همین پشتوانه اقدام به ایجاد نظام 6.3.3 کرده است، گفت: اجرای 6.3.3 به هیچ عنوان در سند تحول بنیادین تسریع نشده است و قرار بود که آموزش و پرورش متناسب با اهداف آموزشی ساختار را اصلاح کند نه اینکه به یکباره دست به تغییر بزنند.

به گفته این  استاد دانشگاه علامه طباطبایی، باید نظارت های کافی روی تغییر نظام آموزشی از سوی مسوولان بالادستی صورت گیرد تا مشخص شود که آیا تعلیم و تربیت در نظام جدید متناسب با اهداف اسلامی بوده است ؟ همچنین باید مردم و مسوولان وزیر آموزش و پرورش را مجبور به ارائه یک گزارش واقعی از دستاوردهای اجرای نظام آموزشی 6.3.3 کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای 6.3.3 موفق نبوده است، گفت: برای تحول در نظام آموزشی کشور که متناسب با نظام اسلامی تعلیم و تربیت باشد، باید اقدامات بیشتری از اجرای 6.3.3 انجام می شد تا شاهد تحول سیستم آموزشی هم در عرصه ملی و هم در عرصه فراملی بودیم.

 

 

 

کد خبر 2039252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha