۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۰

پس از 21 سال برگزاری در تهران/

اردبيل اولین ميزبان مسابقات قرآنی بسيج در سطح كشور است

اردبيل اولین ميزبان مسابقات قرآنی بسيج در سطح كشور است

اردبیل – خبرگزاری مهر: مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه استان اردبیل گفت: این استان اولين استان كشور است كه مسابقات سراسري قرآن بسيج كشور در آن برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علمداری فر عصر سه شنبه در حاشیه این مسابقات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اين مسابقات 21 سال بود كه در تهران برگزار مي شد و امسال بخاطر فعاليت در برگزاري دوره مقدماتي و استاني میزبانی سراسری به این استان واگذار شد.

وي با اشاره به آغاز این رقابت های معنوی از صبح امروز سه شنبه افزود: در اين دوره از مسابقات 320 نفر از بسيجيان زیر 16 سال و بالای 16 سال از 20 استان در سه رشته قرائت، حفظ و درك مفاهيم قرآني به رقابت می پردازند.

دبیر برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج کشور تصریح كرد: داوران اين دوره از مسابقات از سراسر كشور انتخاب شده اند و از استان اردبيل هم يك نفر در بخش داوري حضور دارد.

وي با اشاره به برگزاری مراسم اختتاميه در روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه از شهروندان و علاقه مندان این استان خواست جهت بهره مندي از فيوضات آيات الهي در مجالس معنوي قرآني شركت کنند.

علمداری فر هدف از برگزاري مسابقات سراسري قرآن بسيج كشور را تعقل و تدبر در آيات الهي خواند و ادامه داد: هدف و نشان قرآن، عقل انسان است تا انسان را عاقل كند نه عالم. لازمه عاقل شدن عالم بودن است يعني قرآن را بخواند و معارف آن را بداند، معتقد به آن باشد و به آن عمل نمايد. اين همان عاقل بودن است.

همچنین عصر امروز ترین های بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج کشور معرفی شد. براین اساس خردسال ترین شرکت کننده نوجوان 12 ساله و مسن ترین شرکت کننده مرد 54 ساله اصفهانی در رشته حفظ کل قرآن کریم شناخته شد.

همچنین حضور قاری حاضر شده از ارومیه با مدرک دکتری پزشکی در رشته قرائت از نکات بسیار جالب این دوره از مسابقات است .

کد خبر 2039354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha