۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۳۷

اخبار سوریه/

دیدار بوگدانف با الزعبی/ نامه های سوریه به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل

دیدار بوگدانف با الزعبی/ نامه های سوریه به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل

دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با وزیر اطلاع رسانی سوریه و نامه های جداگانه وزارت خارجه سوریه به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل به سبب تصمیم اخیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در وارد کردن نفت از بخشهای تحت کنترل گروههای تروریستی از مهمترین اخبار سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه بر ضرورت توقف خشونتها و حل سیاسی بحران سوریه بر پایه گفتگو میان دولت و مخالفان بر اساس بیانیه ژنو تاکید کرد.

منابع وابسته به وزارت خارجه روسیه تاکید کردند: در دیدار میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه با عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تحولات سوریه مورد رایزنی قرار گرفت.

از سوی دیگر خبرگزاری سانا گزارش داد: وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه های جداگانه ای به شورای امنیت و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به تصمیم اتحادیه اروپا برای وارد کردن نفت از مناطقی که مخالفان سوری بر آن مسلط هستند واکنش نشان داده است.

در این نامه ها آمده است: اتحادیه اروپایی یا هیچ طرف دیگری حق ندارد تصمیماتی که ناقض حاکمیت  و منافع ملی کشورها باشد، اتخاذ کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه های خود بیان کرده است: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اتخاذ این تصمیم(وارد کردن نفت از بخشهای تحت کنترل گروههای مسلح) به نفع گروهی که خود را مخالف می نامند اما در حقیقت حافظ منافع بیگانگان هستند، حاکمیت سوریه را نقض کرده اند.

کد خبر 2039405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha