۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

دمشق بر حل بحران از طریق سیاسی تأکید دارد

دمشق بر حل بحران از طریق سیاسی تأکید دارد

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه برخی کشورهای غربی و عربی علیه سوریه، اظهار داشت: دولت سوریه راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را در دستور کار قرار داده است اما مبارزه با گروههای تروریستی را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه روز گذشته در دیدار با معاون وزیرخارجه روسیه، اظهار داشت: سوریه قصد دارد از یک سو با تروریسم مبارزه کند و از سوی دیگر برای گفتگو آماده شود.

وی افزود: دولت بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید دارد و  کمیته وزارتی را مامور پیگیری این مسئله و برگزاری نشستهای مشورتی با طیفهای سیاسی مختلف در سوریه کرده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: ما با هیئتها دیدار می کنیم و از خواسته های آنان در خصوص گفتگو با مخالفان می پرسیم. اما همه اطراف می گویند که نشستن بر سر میز مذاکره ای که بتوان در چارچوب آن همه مسائل را بررسی کرد، حائز اهمیت است؛ البته جریانهای افراطی خواهان گفتگو نیستند.

الزعبی تاکید کرد: سوریه به روسیه و ملت این کشور اعتماد دارد و در مرحله بازسازی خود در همه زمینه ها خواستار توسعه و تقویت همکاری با این کشور است.

وی درباره اقدامات تجاوزکارانه کشورهای غربی، منطقه ای و عربی گفت: این کشورها افراد مسلح را از خاک خود به سوریه می فرستند تا علیه ملت این کشور دست به جنایت بزنند و نفت و محصولات کشاورزی را سرقت کنند و سپس به ترکیه بفرستند.

کد خبر 2039739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha