۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

فرهمندامین با مهر عنوان کرد:

شهروندان اردبیلی هشت هزار جلد کتاب به کاروان کتابخانه صبا اهدا کردند

شهروندان اردبیلی هشت هزار جلد کتاب به کاروان کتابخانه صبا اهدا کردند

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به سفر کاروان کتابخانه صبا به این استان گفت: شهروندان اردبیلی بیش از هشت هزار جلد کتاب به این کتابخانه اهدا کردند.

صادق فرهمندامین در گفتگو با خبرنگار مهر  تصریح کرد: شوق مردم اردبیل برای اهدای کتاب مؤید نقش کتاب در جامعه ایرانی و تاثیر آن در فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه این کاروان دیروز میهمان اردبیلی ها بود یادآور شد: کاروان کتابخانه صبا با استقرار در میدان عالی قاپو و محوطه بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، به اجرای زنده برنامه جمع آوری کتب اهدائی مردم و پخش آن از برنامه صبح بخیر ایران پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان حضور کاروان کتابخانه صبا در اردبیل را موفق ارزیابی کرد و متذکر شد: براساس ارزیابی های اولیه، نهاد کتابخانه های کشور اردبیل را موفق ترین استان در پذیرایی از کاروان کتابخانه صبا معرفی کرده است.

وی یادآور شد: طبق گزارش نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مراسم اهدای کتاب به کاروان کتابخانه صبا در اردبیل، با شکوه ترین مراسمی بوده که این کاروان در طی سفرهای خود شاهد آن بوده است.

فرهمندامین با بیان اینکه در طی این برنامه شهروندان و بویژه دانش آموزان اردبیلی با حضور در این برنامه، با شوری وصف ناپذیر به اهدای کتب جهت تجهیز کتابخانه های صبا در متطق زلزله زده آذربایجان شرقی پرداختند، ادامه داد: تعدادی از مدیران دستگاههای اجرائی نیز در این برنامه و اهدای کتاب مشارکت داشتند.

به گزارش مهر، در جریان حضور کاروان صبا در اردبیل که دیروز صورت گرفت، هنرمندان اردبیلی هم با حضور در محوطه محل مراسم به نمایش  صنایع دستی استان، غذاهای محلی و پوشش بومی بانوان استان پرداختند.

یکی از روشندلان اردبیلی با اهدای کتابهای صوتی و نیز یکی از کودکان معلول با اهدای کتاب های خود برای کمک به کتابخانه های ورزقان و هریس، موجب تشویق حاضران شدند.

علاوه بر آن تعدادی از دانش آموزان دختر اردبیلی با پوشش سنتی به اجرای سرود پرداخته و حال و هوایی خاص به مراسم بخشیدند. کودکان و نونهالان تعدادی از مهد های کودک اردبیلی نیز در این مراسم خیرخواهانه مشارکت کردند.

علاوه بر آن در حاشیه مراسم اهدای کتاب به کاروان دانش آموزان با شرکت در مسابقات نقاشی و کتابخوانی، به فعالیت های فرهنگی پرداختند و در پایان با معرفی دانش آموزان منتخب، مقرر شد جوایزی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان به آنها اهداء شود.

کد خبر 2039995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha