۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۳

حسین چرخابی در گفتگو با مهر:

سپاهان ضعیف‌تر از قبل شده است/ افت سپاهان را پیش بینی کرده بودم

سپاهان ضعیف‌تر از قبل شده است/ افت سپاهان را پیش بینی کرده بودم

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان با اشاره به افت این تیم در هفته‌های اخیر گفت: من از قبل افت سپاهان را پیش بینی کرده بودم و دو دلیل عمده برای این ادعا دارم.

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افت تیم فوتبال سپاهان در هفته‌های اخیر لیگ برتر و لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گفت: من از مدت‌ها قبل افت تیم سپاهان را پیش‌بینی کرده بودم و برای این ادعا دو دلیل هم دارم. سپاهان می‌بایست در چهار تورنمنت شرکت می‌کرد که شامل مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا می‌شد که برای شرکت در این رقابتها هر تیم دست کم باید 22 بازیکن طراز اول داشته باشد.

وی افزود: سپاهان با وجود این که خود را برای این چهار تورنمنت آماده می‌کرد ولی بازیکنان خوب خود را از دست داد و در عوض جانشینان خوبی هم به خدمت نگرفت. به نظرم خلعتبری و تا حدودی گردان جزو خریدهای خوب این تیم برای فصل جاری بودند. از طرفی این تیم فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شده بود و در همه دنیا تیم‌های قهرمان کار سختی برای دفاع از عنوان خود دارند ولی سپاهان به این موضوع چندان توجهی نکرد و ضعیف‌تر از قبل شد.

این کارشناس ادامه داد: من یک دلیل دیگر هم دارم. بارها گفته‌ام در این که سپاهان یکی از حرفه‌ای ترین باشگاه‌های ایران است و این موضوع را همین حالا هم می‌توانم ثابت کنم. ولی متاسفانه در این باشگاه با تجربه شاهد هستیم که با وجود تمام شایستگی‌های آقای کرانچار، تعداد کمی از مربیان در کادر فنی حضور دارند. خود کرانچار، در کنار محمود کریمی و یک مربی دروازه بان‌ها کار آماده سازی تیم را برعهده دارند که برای چهار تورنمنت از پس کار بر نیامدند.

چرخابی با بیان این که در مسایل فنی هم مشکلاتی پیش روی سپاهان قرار داشت، عنوان کرد: اگر دفاع یک تیم را به سه دفاع، تیمی، خطی و انفرادی تقسیم کنیم سپاهان در هر سه بخش مشکل داشت. مدافعان این تیم در حالت یک برابر یک مغلوب می‌شدند و جالب این که در برخی بازی‌ها سرمربی تیم بعد از این که عقب ماندگی در نیمه نخست را با آوردن نفرات تهاجمی جبران می‌کرد اقدام به تعویض در بین مدافعان تیم می‌کرد که قابل توجیه نبود.

وی با اشاره به سیستم بازی سپاهان گفت: سپاهان با سیستم 2 - 4 - 4 بازی می‌کرد که یک هافبک دفاعی داشت. بسیاری از تیم‌های دنیا با روش 1- 3 - 2 - 4 بازی می‌کنند که از دو هافبک دفاعی بهره می‌گیرند تا میانه میدان را در دست بگیرند. با این که امید ابراهیمی شایستگی‌های زیادی دارد ولی در طول بازیها بیشتر به دنبال حضور در کارهای تهاجمی است تا دفاعی. وقتی این بازیکن به حمله اضافه می‌شود حفره زیادی جلوی مدافعان سپاهان ایجاد می‌شود که تیم‌ها از این ضعف استفاده زیادی کردند و سپاهان به آن توجهی نکرد.

سرمربی اسبق سپاهان در همین حال گفت: با تمام این تفاسیر سپاهان همچنان در لیگ برتر از شانس قهرمانی برخوردار است و در جام حذفی اگر قهرمان شود که باید گفت در این فصل چیز زیادی را از دست نداده است.

کد خبر 2040014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha