۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۳۲

بر اساس یک نظر سنجی:

برخی از یونانیها حسرت دوران دیکتاتوری نظامی را می خورند

برخی از یونانیها حسرت دوران دیکتاتوری نظامی را می خورند

بر اساس یک نظر سنجی بسیاری از مردم یونان وضعیت کشورشان را در دوران دیکتاتوری نظامی بین سالهای 1967تا 1974 بهتر از حال ارزیابی کرده و در حسرت بازگشت به آن دوران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، بسیاری از یونانی ها در حسرت بازگشت به دوران دیکتاتوری نظامی هستند.

21 آوریل سالگرد آغاز کودتای نظامی یونان در سال 1967 بود. به همین دلیل گروهی از محققان این پرسشها را برای مردم یونان مطرح کردند که آنها دوران دیکتاتوری نظامی 1967 تا 1974 در کشورشان را چگونه می دیدند، نتیجه این نظر سنجی هیجان انگیز بود.

سی درصد پرسش شوندگان در این نظر سنجی با حسرت آن دوران را یادآوری کردند، 59 درصد از پرسش شوندگان بر این عقیده بودند که در آن زمان ما احساس امنیت بیشتری داشتیم و 46 درصد گفتند که در دوران دیکتاتوری نظامی در یونان کیفیت زندگی مردم بهتر بود.

روی هم رفته از هر سه یونانی ظاهرا یک نفر سالهای دیکتاتوری نظامی را که سراسر شکنجه و خودکامگی بود بهتر از یونان امروز ارزیابی می کنند.

یک کتابفروش یونانی 50 ساله در این راستا اظهار داشت که بله آن زمان(دیکتاتوری نظامی در یونان) کاملا بهتر بود.

یک مرد 45 ساله بیکار در یونان نیز در این باره اظهار داشته است که ما از هیچ دموکراسی برخوردار نیستیم.

یک زن 52 ساله  یونانی نیز این گونه اظهار نظر می کند که وی در آن زمان یک دختربچه کوچک بود و از والدین خود شنیده است که آن زمان خیلی بهتر بود. در آن زمان انسانها شغل داشته و احساس امنی می کردند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: ظاهرا بخصوص یونانیهای مسن تر و همان نسلی که در بحران اقتصادی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست داده اند بر این عقیده اند که تحت حکومت دیکتاتوری نظامی در یونان شرایط اقتصادی بسیار بهتر بوده است، این در حالی است که کشور یونان در آن زمان فقیر تر از امروز بود.

یک پروفسور تاریخ در دانشگاه ملی آتن نیز بر این عقیده است که در برخی زمینه ها شرایط امروز یونان بسیار بدتر از دوران دیکتاتوری نظامی است. امروز تقریبا پیدا کردن شغل در یونان غیر ممکن است، این در حالی است که در آن زمان چنین امری راحت تر بود. دانشجویان در آن زمان قبل از پایان تحصیلات شغل می یافتند.

کد خبر 2040136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha