۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۲۹

حقی:

625 مراسم ايام فاطميه ويژه خواهران در اردبيل برگزار شد

625  مراسم ايام فاطميه ويژه خواهران در اردبيل برگزار شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: مسئول فرهنگي بانوان تبليغات اسلامي اردبيل از برگزاري 625 مراسم ايام فاطميه ويژه خواهران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا حقي بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه روسای هیئت های مذهبی بانوان اردبیل گفت: بزرگداشت ايام و مناسبت هاي ملي و مذهبي سال عامل مهمي براي ترويج فرهنگ ديني و تعاليم اسلامي در بين اقشار مختلف است.

به گفته وی در اين راستا گراميداشت ايام فاطميه در ترويج فرهنگ فاطمي نقش بسزائي در بين بانوان جامعه داشته است.

دبير جمعيت بانوان فرهيخته استان اردبيل اعزام مبلغه، گفتمان ديني، سخنراني، مداحي، برگزاري تشييع جنازه نمادين حضرت زهرا (س)، قرائت زيارت حضرت زهرا (س)، ختم قرآن، پخش احسان و نذورات، قرائت ادعيه و زيارت امامزاده هاي منطقه و... را عناوين برنامه هاي ايام فاطميه ويژه بانوان عنوان کرد.

وی افزود: برنامه هاي ايام فاطميه با همکاري مبلغات، اعضاي جمعيت بانوان فرهيخته، هيئات مذهبي و هيئت امناء مساجد و کانون فرهنگي تبليغي بلاغ المبين اردبيل اجرا شد.

حقی همچنین از پاسخگوئي به هزار و 290 سئوال و احکام ديني بانوان در سه ماهه چهارم سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: احکام مرتبط با نمازهاي واجب و مستحبي، انواع سودهاي بانکي، احکام مرتبط با محرم و نامحرم، کفاره گناهان، امر به معروف و نهي از منکر، مرجع تقليد، سن تکليف ، حج، نذر، حجاب و عفاف و... از جمله سئوالات پاسخ داده شده است.

وي هدف از فعاليت اين واحد را ارتقاء سطح آگاهي ديني بانوان و پاسخ به شبهات و سوالات آنان عنوان کرد و ادامه داد: بانوان علاوه بر تماس تلفني به صورت حضوري نيز به اين واحد مراجعه کرده و از مشاوره ديني توسط اساتيد مجرب حوزوي در مورد اصول عقايد و مسائل خانوادگي، ارتباط زوجين، تربيت ديني فرزندان و حدود روابط دختر و پسر و..... بهره مند شده اند.

حقي تاکید کرد که واحد پاسخگويي به احکام بانوان همه روزه به جز روزهاي تعطيل و جمعه در شش ماهه اول سال از ساعت 10 صبح الي 13 ظهر و در شش ماهه دوم سال از ساعت 9 صبح الي 12 ظهر با شماره تلفن 7715147 (0451) با حضور اساتيد خانم آماده پاسخگويي به سوالات بانوان است.

کد خبر 2040229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha