۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰:۰۴

برای دیدار با کره‌جنوبی؛

ایران به میزبانی "اولسان" اعتراض کرد/ موافقت با همزمانی دیدارهای پایانی

ایران به میزبانی "اولسان" اعتراض کرد/ موافقت با همزمانی دیدارهای پایانی

دبیر کل فدراسیون فوتبال از اعتراض رسمی این فدراسیون به فیفا برای میزبانی شهر اولسان در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی برزیل بین تیم‌های کره‌جنوبی و ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی در خصوص انتخاب شهر اولسان کره‌جنوبی برای محل برگزاری دیدار تیم‌های کره‌جنوبی و ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: پیش از دیدارهای پایانی مقدماتی جام جهانی، سه موضوع را به فیفا اعلام کردیم؛ اول استفاده از داوران مناسب برای دیدارهای پایانی جام جهانی. مورد دوم همزمانی دیدارهای روز پایانی مقدماتی جام جهانی و بحث سوم تغییر محل برگزاری دیدار ایران با کره جنوبی بود که در  این خصوص نامه‌ای را به فیفا ارسال کردیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه فیفا با همزمانی دیدار تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ایران با زمان بازی دیدار ازبکستان با قطر موافقت کرد و آن دو دیدار مهم در هفته پایانی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برزیل ساعت 9 شب برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: راجع به تغییر ورزشگاه بازی ایران با کره‌جنوبی هم روز پنجشنبه نامه‌ای را به فیفا ارسال کردیم و در خصوص برگزاری تیم ملی با کره‌جنوبی در شهر اولسان اعتراض کردیم.

نبی در خصوص دلیل این اعتراض اظهار داشت: اولاً اینکه پرواز مستقیم به اولسان وجود ندارد و تیم ملی باید برای سفر به این شهر از چین به پوسان برود و یا از چین به سئول و از سئول به پوسان سفر کند. همچنین ملی‌پوشان باید از فرودگاه پوسان تا محل برگزاری مسابقه در شهر اولسان، مسیری یک ساعت و ربع را با اتوبوس طی کنند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر طبق مقررات برگزاری مسابقات جام جهانی از سوی فیفا به علت اینکه فرودگاه پوسان درجه 2 است نه دروجه اول و پرواز بین قاره‌ای ندارد، پس نباید بازی در این شهر برگزار شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین گفت: با تکیه به همین مقررات فیفا، به این موضوع که یک تخلف است، اعتراض کرده و خواستار تغییر محل برگزاری این مسابقه شدیم.

کد خبر 2040761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha