۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰:۰۵

احتمال استفاده از کیا و هاشمیان؛

سرمربی تیم فوتبال جوانان یک روز بعد از پایان لیگ معرفی می‌شود

سرمربی تیم فوتبال جوانان یک روز بعد از پایان لیگ معرفی می‌شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال از معرفی سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران یک روز پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم فوتبال جوانان ایران برای کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و ناکامی در صعود به مسابقات جام جهانی جوانان 2013 ترکیه، به همکاری اکبر محمدی با این تیم پایان داده شد تا از تاریخ بیست و سوم آبان‌ماه سال گذشته تا به امروز، وضعیت کادرفنی این تیم نامشخص باشد.

در این رابطه ابتدا میرشاد ماجدی با علی دوستی‌مهر صحبت‌های اولیه را در خصوص هدایت تیم جوانان مطرح کرد و توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفت اما در نهایت به خاطر زمان نزدیک دیدارهای مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا با جام جهانی نوجوانان تصمیم گرفته شد مربی دیگری هدایت تیم جوانان را برعهده بگیرد.

مهدی محمدنبی در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: مذاکرات نهایی خود را با سرمربی مورد نظر داشتیم و فکر می‌کنم وی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه یعنی یک روز پس از پایان لیگ دوازدهم به صورت رسمی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کفاشیان بر استفاده از تجربیات نفراتی همچون مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان برای فوتبال پایه ملی تاکید دارد، ادامه داد: ما می‌خواهیم از فردی در این پست استفاده کنیم که تجربه مربیگری در این رده را داشته باشد و بتواند برای این تیم مفید باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه گمانه زنی‌ها در این خصوص صحیح نیست و باید اجازه داد در زمان اعلام شده نام مربی به صورت رسمی معرفی شود، تاکید کرد: در دوره‌های گذشته تیم نوجوانان موفق شد دو بار به جام جهانی صعود کند اما تیم جوانان علیرغم شایستگی‌ها  نتوانست به جام جهانی برود. دنبال آن هستیم تا با یک برنامه ریزی مناسب تیم جوانان هم بتواند راهی جام جهانی شود. 

محمدنبی افزود: در این مدت با مربی مورد نظر جلسات خوبی داشتیم و از ایشان خواستیم تا برنامه‌هایش را بدهد. البته ما هم تا پایان لیگ امانتدار بوده و نامش را اعلام نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیم جوانان میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شده است، یادآور شد: یکی از مسئولان AFC که در ایران به سر می‌برد، از عملکرد ایران برای میزبانی مسابقات بسیار راضی بود و اعلام کرد که این مساله باعث شد که میزبانی به ایران داده شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد تیم‌های ملی ایران در سال آینده 48 بازی رسمی باید انجام دهند. ضمن اینکه بازی‌های دوستانه و اردوهای تدارکاتی را هم باید به آنها اضافه کرد که این نشان دهنده از حجم بالای فعالیت‌ای فدراسیون دارد.

کد خبر 2040764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha