۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

رضایی:

معادن کویر 10 برابر نفت دلار دارند/ ایجاد تحول در نظام بانکداری

معادن کویر 10 برابر نفت دلار دارند/ ایجاد تحول در نظام بانکداری

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بیان اینکه مشكل كشورمان كمبود معدن نيست اظهار داشت: در دل كوير معادن بسيار عظيمي از فلزات گرانبها پيدا شده كه 10 برابر نفت دلار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر از شاهرود، محسن رضايي شامگاه پنج شنبه در جمع قشرهاي مختلف مردم شاهرود در مسجد جوادالائمه اين شهر اظهار داشت: كي گفته گراني و فقر  قابل حل نيست، اگر گراني، بيكاري، فقر و اعتياد را حل نكنيم خداي نكرده داريم اسلام و جمهوري اسلامي را شكست مي دهيم.

وي افزود: گراني و بيكاري را مي توان حل كرد اما نه با شعار دادن، شعار دادن براي تقويت روحيه خوبه اما بايد پشتوانه اجرايي و عملياتي داشته باشد.

شهرستان شاهرود كنار بزرگترين گنج ها نشسته است

رضايي ادامه داد: شهرستان شاهرود كنار بزرگترين گنج ها نشسته اما محروم است، اين باغها، دانشگاه ها و طبيعت مي تواند چند ميليون جمعيت را اداره كند.

دبير مجمع تشخصيص مصلحت نظام گفت: همه دولتها براي حل بيكاري، گراني و فقر با دلسوزي كامل هر چه در توانشان بود انجام دادند اما نتوانستند تحولي ايجاد كنند.

رضايي افزود: الان شرايط كشور حساس است اما قابل عبور است، مشروط به اينكه شعار ندهيم و نسخه بپيچيم، ما امروز به شدت نيازمند پيچيدن نسخه هستيم.

وي اظهار داشت: تحريم ها قابل حل است و شرطش اين است كه از تواناييها، آدمها و عمرمان كامل استفاده كنيم ما عمرمان را آن قدر به بطالت مي گذرانيم كه حد و حصر ندارد.

زعفران بيرجند را در اسپانيا بسته بندي مي كنند

كانديداي احتمالي رياست جمهوري افزود: براي تحول در كشاورزي شاهرود يارانه سبز را تعريف كرده ام كه خاص كشاورزي است و خاصيتش مصرف نيست بلكه توليد است و به هشت مورد كه توليد و اشتغال را ايجاد كند يارانه سبز مي دهيم.

رضايي ادامه داد: اين نوع كشاورزي كه از هر يك هكتار 1.5 تا دو ميليون تن گندم توليد مي شود منسوخ شده است و اقتصادي نيست زراعت و باغداري بايد اقتصادي شود يعني درآمد بالا برود و هزينه ها پايين بيايد.

وي اظهار داشت: در كنار كشاورزي بايد صنايع تبديلي، بسته بندي، نگهداري و آب ميوه گيري ايجاد شود كه فروش هر كيلو محصولات سر درختي را پنج برابر كرد.

دبير مجمع تشخصيص ملحت نظام ادامه داد: الان زعفران بيرجند را در اسپانيا بسته بندي مي كنند و با نام توليد اسپانيا به ده برابر قيمت ايران مي فروشند.

رضايي افزود: به هر كسي كشتش را مكانيزه كند يارانه سبز مي دهيم تا بذر و خاكش را اصلاح كند.

ایجاد شهرک کشاورزی در شاهرود

وي گفت: 10 شهر مثل اردبيل و شاهرود در سراسر كشور را شناسايي كرده ام كه در آنها شهرك كشاورزي ايجاد كنيم نه مثل اين شهركهاي صنعتي و در آن مجموعه اي كامل از امور كشاورزي، از دانشكده كشاورزي، سردخانه ها، گلخانه، تجهيرات كشاورزي، تمام امور  دام، باغ و زراعت پيش بيني شده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران اظهار داشت: زماني كه جنگ تمام شد فرماندهان جنگ را جمع كردم و گفتم ما پاسدار انقلابيم و رسالت ما تمام نشده و بعد از هفت ماه از پايان جنگ اعلام كردم جنگ آينده ما اقتصادي است و رشته تحصيلي خودم را از مكانيك به اقتصاد تبديل كردم.

رضايي خطاب به مردم گفت: ما را جدي بگيريد و سربازي بدانيد كه غبار شلمچه را با صد تا رياست جمهوري عوض نخواهم كرد امسال و سالهاي آينده با تحريم هاي اقتصادي، ايران را به شكوفاترين اقتصاد منطقه تبديل خواهيم كرد.

بايد خود را از ارزهاي نفتي رها كنيم

وي در پاسخ به سوالي در خصوص مهار ارز گفت: بايد خود را از ارزهاي نفتي رها كنيم و بازارچه هاي مرزي را با 17 كشور همسايه گسترده كنيم و 1.5 ميليون بشكه نفتي را كه از ما نمي خرند را به فرآوري تبديل كنيم و كالاهاي غيرنفتي، فرآورده هاي نفتي و محصولات كشاورزي را از اين بازارچه ها صادر كنيم.

اين كانديداي احتمالي رياست جمهوري در خصوص برنامه اش براي بانكداري اظهار داشت: مشكل اساسی بانكداري گرفتن سود نيست اين بانكداري بايد پولها را به سمت توليد و سرمايه گذاري هدايت كنند سيستم بانكداري بايد نقدينگي را به جاي بازار طلا و مسكن به سمت توليد و اشتغال ببرد.

رضايي تصريح كرد: با رانت خواري و كارهاي خلاف به شدت برخورد خواهم كرد و نظام بانكداري را كه به سمت تقويت دلالي رفته را به سمت توليد و سرمايه گذاري هدايت مي كنيم.

ایجاد شوراي عالي اقتصاد ملي

وي گفت: يك شوراي عالي اقتصاد ملي ايجاد خواهم كرد كه وحدت عمل و نظر بين قواي مجريه، قضاييه و قانونگذاري به وجود بياورد.

رضايي در خصوص تبديل شهرستان شاهرود به استان شاهوار گفت: طرحي دارم كه در كشور 70 ولايت زيرمجموعه 30 ايالت ايجاد شود كه يكي از اين ولايتها حتما شاهرود است كه كمتر از استان نيست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پیرامون استرات‍ژي اش در خصوص صنعت معدن اظهار داشت: مشكل كشورمان كمبود معدن نيست و در دل كوير معادن بسيار عظيمي از فلزات گرانبها پيدا شده كه 10 برابر نفت دلار دارد معدن داريم اما خام فروشي مي كنيم.

رضايي در خاتمه، پیرامون برنامه اش براي مسكن مهر نیز گفت: اصل اين ايده دلسوزانه و خوب بود و ما بايد ادامه بدهيم اما مسكن هاي ارزان قيمت كه با يك مقدار وام دولت و مردم درست شود اشكال دارد چون پولها از بانك مركزي و بدون پشتوانه چاپ شده است و اشكال ديگر اين است كه بعضي از مسكن هاي مهر از نظر فني اشكالات جدي دارد.

کد خبر 2040840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha