۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

ببر بنگال چطور از تلویزیون سردرآورد/ تعطیلی برنامه پرطرفدار رادیو

ببر بنگال چطور از تلویزیون سردرآورد/ تعطیلی برنامه پرطرفدار رادیو

فارغ از اقدام متفاوت برنامه‌سازان "ویتامین 3 " و دعوت از یک ببر بنگال برای حضور صبحگاهی در تلویزیون، جنجالی شدن این اتفاقات نشان از کمبود اتفاقات جنجالی در تلویزیون است.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور یک ببر بنگال در برنامه زنده تلویزیونی "ویتامین 3" به نوعی بمب خبری تلویزیون در هفته اخیر بود. ببر ماده‏‎ای که "مایا" نام داشت و از سیرک خلیل عقاب که شب‎ها در بوستان ولایت برنامه اجرا می‎کند، به شبکه سه آمده بود.

تمایل برنامه‌سازان به بروز خلاقیت و ایجاد اتفاقات تجربه نشده در تلویزیون، موضوعی است که در وهله اول می‎توان درک مثبی از آن داشت ولی با این حال هفته اخیر شاهد برداشت‏‎های مثبت و منفی فراوانی از اقدام دست‌اندرکاران "ویتامین 3" بودیم که از یک ببر بنگال در برنامه‌شان استفاده کردند. برخی رسانه‎ها از این حیث بر عوامل برنامه بالاخص سیدعلی ضیاء مجری تاخته بودند.

موضوع "ویتامین 3" در هفته گذشته محیط زیست و خطرات پیرامون آن بود و گرچه حضور یک ببر حرکتی بیشتر نمادین به نظر می‎رسد اما با توجه به خطر انقراض نسل این حیوان و تلاش عوامل برنامه برای حرکتی متفاوت، این اقدام قابل توجه بود. به ویژه که برنامه‎های صبحگاهی تلویزیون به قدری دچار تکرار و روزمره‌گی شده‎اند که حضور یک کارشناس جدید که شاهد سخنرانی وی در شبکه‎های متفاوت در مناسبت‎های یکسان نبوده‌ایم، نوعی امتیاز تلقی می‎شود چه برسد که برنامه‌سازی این زحمت را به جان بخرد و یک ببر 200 کیلویی را به برنامه‎اش دعوت کند.

اما نکته جالب دیگر که ذکر آن ضروری است، خالی بودن برنامه‎های تلویزیون از اخبار قابل توجه و اتفاقات جنجالی است که گاه حضور یک ببر در برنامه‎ای را به صدر اخبار رسانه‏‎ها می‌رساند.

گرچه این اتفاق تا به حال نظیری نداشته و پرداختن به آن از وظایف رسانه‎ها است اما قطعا نیاز است در رسانه ملی اخباری به مراتب مهم‌تر و قابل توجه‌تر نیز وجود داشته باشد تا بتوان در رسانه‌هایی که به شکل تخصصی به رادیو و تلویزیون می‎پردازند، از آنها حرف زد. به نوعی که در هفته‎های بعدی موضوعات ارزشمندتری به عنوان حاشیه رادیو و تلویزیون در هفته مورد بررسی قرار بگیرند.

خبر و عکس‌های حضور این ببر بنگال در برنامه "ویتامین 3" به سرعت در شبکه‌های مجازی و به ویژه وبلاگ‌ها و سایت‌ها پیچید و می‌توان آن را پرحاشیه‌ترین خبر تلویزیون در هفته دانست.

البته در حوزه رادیو با اینکه 73 سالگی رادیو در ایران را پشت سر گذاشتیم اما تعطیلی برنامه پرشنونده "جمعه ایرانی" در صدر اخبار رادیو در این هفته قرار داشت.

سعید توکل سردبیر و تهیه‌کننده "جمعه ایرانی" اعلام کرد به دلیل نظارت‌های سلیقه‌ای دیگر قصد ندارد این برنامه را ضبط کند.

کد خبر 2041046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha