۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

در خراسان رضوي/

گنجینه نسخ خطی کتابخانه های عمومی برای بهره برداری آماده سازی شد

گنجینه نسخ خطی کتابخانه های عمومی برای بهره برداری آماده سازی شد

مشهد - خبرگزاري مهر: مسئول خانه کتاب خراسان رضوی از آماده سازی گنجینه نسخ خطی اداره کل کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

زینب زمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: گنجینه نسخ خطی استان در مخزن کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد همزمان با آغاز سال  92 ساماندهی شد.

مسئول خانه کتاب خراسان رضوی با بیان اینکه منابع ارزشمند این گنجینه شامل، کتابهای خطی و چاپی (چاپ سنگی و چاپ سربی) است، که در سالهای گذشته توسط خیرین، مولفین و محققین به کتابخانه های عمومی شهرستانهای استان اهداء شده است، افزود: اغلب منابع موجود از کتابخانه های عمومی دکتر علی شریعتی مشهد، دکتر شریعتی نیشابور، کتابخانه های عمومی گناباد و... در این محل گردآوری شده است.

زمانيان گفت: توجه به کار نگهداری و آماده سازی نسخ خطی کار بسیار تخصصی است که در این مرحله از انجام کار به شناسایی و تفکیک منابع پرداخته ایم و ماحصل آن شناسایی 907 نسخه چاپ سنگی و چاپ سربی و تعداد 290نسخه خطی است.

وي گفت: منابع موجود در این مرکز آماده انجام فعالیت های بعدی همچون آفت زدایی، مرمت و تهیه نسخه پشتیبان در قالب فایل های دیجیتالی هستند.

مسئول خانه کتاب خراسان رضوی افزود: اميدواريم كه این حرکت کوچک گامی باشد به سوی ایجاد مرکزی عظیم جهت نگهداری میراث مکتوب و شناسایی فرهنگ و تمدن ایران زمین به آیندگان شود.

 

کد خبر 2041295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha