۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱

تحولات عراق/

تشکیل ارتش از سوی عشایر الرمادی/هشدار "مارتین کوبلر" به اوضاع عراق

تشکیل ارتش از سوی عشایر الرمادی/هشدار "مارتین کوبلر" به اوضاع عراق

تشکیل ارتشی از سوی عشایر شهر الرمادی و هشدار نماینده سازمان ملل متحد در عراق به وضعیت سیاسی و امنیتی این کشور از جمله خبرهای عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، عشایر شهر الرمادی در استان الانبار در جریان اعتراضات روز گذشته از تشکیل ارتشی به نام ارتش عزت و کرامت خبر دادند. این عشایر هدف از تشکیل ارتش مذکور را دفاع از اهل سنت عراق اعلام کردند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که مقامات و شخصیت های سیاسی عراق به پرهیز از فتنه گری در این کشور هشدار داده اند. برخی استان های عراق از جمله الانبار، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و دیاله از اواخر سال گذشته میلادی تاکنون شاهد اعتراضاتی است. آزادی زندانیان و لغو ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم و بعثی زدایی از جمله خواسته های معترضین به شمار می رود.

علیرغم اینکه دولت عراق کمیته ای را برای بررسی خواسته های معترضین تشکیل داده است و تاکنون شمار زیادی از زندانیان آزاده شده اند اما اعتراضات در برخی استان های سنی نشین عراق با دخالت چند کشور همسایه عراق از جمله ترکیه، عربستان و قطر همچنان جریان دارد.

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد: مارتین کوبلر نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای ضمن هشدار به اوضاع این کشور از شخصیت های دینی و سیاسی عراق خواست که در شرایط فعلی دور اندیش باشند و مردم را به خشونت دعوت نکنند.

در ادامه بیانیه از رهبران عراقی خواسته شده است زمام امور کشور را به دست بگیرند و در این رابطه مسئولیت پذیر باشند و ابتکار عمل های شجاعانه ای از خود نشان دهند و برای حل اختلافات خود به گفتگو روی بیاورند.

کد خبر 2041442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha