۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸

رکنی به مهر خبر داد:

افزایش دوربین های حفاظتی به منظور حفظ حیات وحش در قم

افزایش دوربین های حفاظتی به منظور حفظ حیات وحش در قم

قم - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از افزایش دوربین های حفاظتی به منظور حفظ حیات وحش در این استان خبر داد.

محمود علی رکنی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: یکی از اقداماتی که به منظور حفظ حیات وحش در استان قم در حال انجام است افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی مناطق است.

 وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به استفاده از تکنولوژی به روز در پاسگاه ها و همچنین افزایش نیروهای یگان حفاظت اقدام خواهد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تقویت دوربین ها بخصوص در مکان هایی که آبشخور در آنجا وجود دارد به منظور رصد بیشتر رفتار شناسی حیات وحش از دیگر اقداماتی است که در راستای حفظ حیات وحش انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اخیرا گزارشی از تخلفات ارائه نشده است افزود: منطقه حفاظت شده پلنگ دره، منطقه شکار ممنوع حوض سلطان از مناطقی است که برای حفظ حیات وحش در این مناطق تلاش می شود، همچنین مناطق کهندان، کهک و دشت مسیله نیز پیشنهاد تبدیل آن به منطقه شکار ممنوع داده شده است و پنج تالاب نیز در قم وجود دارد.

رکنی تاکید کرد: لازم است از ظرفیت های طبیعی کمال نگهداری را داشته باشیم و مدیریت گونه های حیات وحش امری ضروری است.

وی گفت: در تلاشیم تا با افزایش ضریب حفاظتی، افزایش محیط بانان و استفاده از تکنولوژی بروز به اعمال مدیریت زیست محیطی دست یابیم.

کد خبر 2041534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha