۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۰۱

سیبویه در گفتگو با مهر:

خبر خوش اقتصادی ایران و عمان به زودی اعلام می شود/ نگران سنگ اندازی انگلیسی برای آزادی عطاردی بودیم

خبر خوش اقتصادی ایران و عمان به زودی اعلام می شود/ نگران سنگ اندازی انگلیسی برای آزادی عطاردی بودیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: نگرانی هایی مبنی بر سنگ اندازی انگلیسی ها در زمان حضور عطاردی در لندن وجود داشت که با مجوزهایی که عمان از قبل آماده کرده بود خوشبختانه اتفاقی نیافتاد.

علی اکبر سیبویه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آزادی مجتبی عطاردی، استاد ایرانی که در آمریکا بازداشت بود، گفت: در چارچوب وساطت هایی که از گذشته میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بوده است با دستور سلطان قابوس، پادشاه عمان آزادی آقای عطاردی مانند موردهای قبلی پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه حدود دو سال و از زمان زندانی شدن عطاردی در دستور کار بود، اظهار داشت: ظرف دو ماه گذشته پروژه بالاخره به نتایجی رسید و عطاردی روز گذشته توسط یکی از مقامات عالی عمان به لندن منتقل شد و پس از 5 ساعت توقف در ترانزیت لندن و استقبال مقامات عمانی در سفارت این کشور در لندن عازم مسقط شد.

سیبویه با بیان اینکه نگرانی هایی مبنی بر سنگ اندازی انگلیسی ها وجود داشت که با مجوزهایی که عمان از قبل آماده کرده بود خوشبختانه اتفاقی نیافتاد ، تصریح کرد: در مسقط عطاردی مورد استقبال سالم اسماعیل، مشاور عالی سلطان قابوس قرار گرفت و از آنجا که روز گذشته پروازی به تهران نبود ساعت 7:30 صبح امروز مسقط را ترک و عازم کشور شد.

وی با اشاره به اینکه هیأت های سیاسی و اقتصادی بین ایران و عمان همیشه در رفت و آمد هستند، گفت: تا چند هفته آینده یکی از طرح های اقتصادی بین دو کشور ایران و عمان به نتیجه خواهد رسید و یک خبر خوش اقتصادی اعلام خواهد شد.

کد خبر 2041536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha