۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۵۲

علی بیگی مطرح کرد:

تقابلی بین کارگران و کارفرمایان وجود ندارد/دولت کارفرمایان و کارگران سه ضلع مثلث پیشرفت

تقابلی بین کارگران و کارفرمایان وجود ندارد/دولت کارفرمایان و کارگران سه ضلع مثلث پیشرفت

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه هم اکنون بین کارگران و کارفرمایان تعامل برقرار است، گفت: کارگران، کارفرمایان و دولت سه ضلع مثلث پیشرفت و توسعه کشورند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولیاء علی‌بیگی ظهر شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان کرمانشاه که با حضور، استاندار کرمانشاه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، رئیس خانه صنایع و معادن استان کرمانشاه و جمعی از کارگران و کارفرمایان استان کرمانشاه در محل سالن آمفی تئاتر استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کارگران و کارآفرینان از مهمترین افراد در جامعه هستند و چرخه های تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد.

وی افزود: در واقع کارآفرینان همان کارگران با مسئولیت های بیشترند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

علی بیگی ادامه داد: روز کار و کارگر در تمامی دنیا تنها یک روز است در حالی که این روز در نظام اسلامی ما یک هفته تعیین شده و این نشان از ارج نهادن به مقام این افراد در جامعه اسلامی است.

وی گفت: هفته کار و کارگر و نامگذاری آن به این نام بیانگر منزلت کارگران است و این بزرگداشت منطبق با کرامت انسانی بوده و حق جامعه کار و کارگری است.

علی بیگی تصریح کرد: مقام کارگر مقامی والا و ارزشمند و شایسته تکریم است و پیامبر (ص) به آن توجه ویژه ای دارد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) تنها دودست را در عالم بوسیدند، دست فاطمه و دست کارگر، گفت: این عمل پیامبر مبتنی بر حکمت وی در همه ابعاد و مسائل بود و با این کار جایگاه کارگر را شایسته احترام دانستند.

وی گفت: امروزه کارگران در توسعه همه جانبه کشورها نقش مهمی را ایفا می کنند لذا مسئولین باید این جایگاه را لمس کرده و توجه بیشتری به این امر بکنند.

علی بیگی از کارگران به عنوان مجاهدین در راه خدا یاد کرد و گفت: کار، جهاد و کارگر، مجاهد در راه خداست بنابراین ارزش کارگری که برای روزی حلال تلاش می‌کند بسیار بالا و توصیف ناپذیر است.

وی در بخش دیگر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کارگر و کارفرما گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند، کارگر و کارفرما همانند دو همسنگرند.

وی افزود: امروزه کارگران، کارفرمایان و دولت اضلاع یک مثلث و شرکای اجتماعی یکدیگر هستند که باید با یکدیگر در تعامل باشند تا در عرصه تولید و اقتصاد به پیشرفت برسیم.

علی بیگی در بخش دیگر با اشاره به اینکه دشمنان همواره در تلاش هستند ملت ایران را محدود کنند، گفت: مردم ولایت مدار ایران که جامعه کار و کارگری نیز بخشی از این جامعه محسوب می شوند همواره و در کنار هم توانسته اند یکی پس از دیگری توطئه های دشمنان را خنثی کرده و به پیشرفت های خوبی دست یابند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحریم های موجود گفت: ملت ایران هم اکنون نیز در معرض توطئه های زیادی است که باید با همدلی مردم و مسئولان پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: هوشیاری و همدلی در 8 سال دفاع مقدس، حضور یک پارچه ووحدت آفرین ملت ایران در تمامی صحنه ها باعث شده که دشمنان مایوس شوند و این نشان می دهد که با همدلی و یکپارچگی می توان به کارهای بزرگ دست زد.

علی بیگی افزود: ملت ایران هم اکنون نیز در کنار یکدیگر ایستاده اند تا دست به حماسه های عظیم دیگری در صحنه های سیاسی و اقتصادی بزنند.

وی گفت: در گذشته جامعه کارگری و کارفرمایی در مقابل هم بودند اما امروزه این وضعیت وجود ندارد و به جرات می توان گفت که کمترین تنش و تضادی در بین کارگران و کارفرمایان وجود ندارد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور گفت: باید این باور که کارگر و کارفرما در یک سنگرند در جامعه بوجود آید و اینکه کارگر و کارفرما در تقابل و تضاد با یکدیگر نیستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی استان کرمانشاه از جمله جوامعی است که در ان روابط مناسبی بین کارگر و کارفرما موجود است گفت: در جوامع کارگری و کارفرمایی، کارگران باید به این نکته که اگر کارآفرینی نبود کاری وجود نداشت توجه کنند و در مقابل نیز کارآفرینان باید بدانند که تا کارگران نباشند تولید اتفاق نیفتاده و ایده های آنها تبدیل به عمل نمی شود.

وی بار دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارگران و کارفرمایان هر دو در یک سنگرند تاکید کرد و گفت: کارگران و کارفرمایان اگر فرمایشات معظم له را در عرصه تولید و اقتصاد سرلوحه کار خود قرار دهند مشکلاتشان رفع می شود.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار کشور بار دیگر به ترفند و توطئه های دشمنان برای شکست ایران اشاره کرد و  گفت: دشمنان ایران باید بدانند که ملت ایران همواره در صحنه حاضر بوده و هرچه توطئه هابیشتر شود بیداری این ملت، هم‌گرایی و هم‌افزایی آن بیشتر می شود.

وی افزود: جامعه کارگری و کارفرمایی نیز چون سایر آحاد جامعه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حماسه ای عظیم در صحنه انتخابات خلق خواهد کرد.

وی حماسه اقتصادی را نیز نیازمند تلاش دولت و دلتمردان دانست و گفت: برای دخلق این حماسه دولتمردان باید تلاشی مضاعف و دوچندان کنند.

علی بیگی ادامه داد: پیوند مردم و رهبرپیوندی  ناگسستنی است و مردم استان کرمانشاه در سفر مقام معظم رهبری به این استان با خلق حماسه ای عظیم و حضوری حداکثری این مهم را به اثبات رساندند.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار کشور گفت: همانگون که گفته شد جامعه کارگری و کارفرمایی نیز در کنار آحاد مردم چون دیگر صحنه ها در خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی حضور داشته و حماسه می آفرینند.

علی بیگی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین به مردم شد و گفت: مسئولین باید در جهت رفع نیازها و مشکلات این مردم تلاش کنند چرا که این مردم لایق بالاترین خدماتند.

کد خبر 2041702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha