۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۱۹

محسن کاوه در گفتگو با مهر:

كشتی آزاد سیر نزولی در پیش گرفته/ نتایج تیم ملی ربطی به جوانگرایی ندارد

كشتی آزاد سیر نزولی در پیش گرفته/ نتایج تیم ملی ربطی به جوانگرایی ندارد

مربی پیشین تیم ملی كشتی آزاد پس از حدود یكسال و نیم از حضور رسول خادم و همكارانش در راس امور تیم ملی سكوت خود را شكست و نتایج حاصله در این مدت را همراه با سیر نزولی عنوان کرد. این پیشکسوت کشتی در مورد حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا هم اعتقاد دارد که نتایج این تیم ربطی به جوانگرایی ندارد و تیمی که راهی مسابقات شده تجربه بالایی داشته است.

محسن كاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: كادر فنی فعلی حدود 16 ماه است كه در راس امور كشتی آزاد قرار دارد و متاسفانه هر نتیجه ای كه در این مدت حاصل شده به هیچ عنوان مورد آنالیز فنی و علمی قرار نگرفته است. به هیچ عنوان قصد حاشیه سازی ندارم، اما اتفاقاتی كه در رقابتهای قهرمانی آسیا افتاد باعث شد تا به عنوان یكی از اعضای خانواده بزرگ كشتی سكوت نكنم و انتقادات مربوط به این رقابتها را با صراحت بیان كنم.

وی تصریح كرد: به هیچ عنوان ادعای آقایان مبنی بر جوانگرایی در تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در دهلی نو را قبول ندارم، چرا كه كشتی گیرانی همچون حسن مرادقلی، طهماسبی، محمد یوسفی، احسان امینی، حامد تاتاری و پرویز هادی از این داستان مستثنی هستند. پس نمی توان نتایج حاصله را به جوانگرایی ربط داد. ما در شرایطی به عنوان نایب قهرمانی آسیا بسنده كردیم كه تیم های مدعی، كشتی گیران چندان باسابقه و باتجربه ای را به میدان نفرستاده بودند كه این نكته در رقابتهای اوزان 55 و 66 كیلوگرم كه دستمان از مدال كوتاه ماند كاملا واضح و روشن است.

مربی پیشین تیم ملی كشتی آزاد ایران با انتقاد از برنامه های تمرینی اردوهای تیم ملی افزود: باید در این مدت تمامی برنامه های تمرینی تیم ملی بطور دقیق مورد آنالیز و بررسی فنی قرار گیرد تا خروجی این تمرینات مشخص شود. به عنوان مثال باید دید كه بچه های اردونشین چه میزان در اردو بودند و در نهایت به چه چیزی دست یافتند كه این چنین در رقابتهای قهرمانی آسیا ظاهر شدند. باید مشخص شود كشتی گیری مثل احسان امینی كه سه سال قبل در رقابتهای ازبكستان تمامی حریفان خود را به راحتی از پیش رو برداشت،‌ چرا در دهلی نو به چنین روزی در آمده بود؟ البته بسیاری از ملی پوشان همین وضعیت را داشتند و به جای اینكه در طول مدت حضور در اردوها به اوج آمادگی جسمی و روحی برسند، روندی معكوس و نزولی داشتند.

كاوه به تنها مرد طلایی تیم ملی كشتی آزاد در رقابتهای آسیایی اشاره كرد و گفت: نكته جالب در این بین كسب عنوان قهرمانی توسط پرویز هادی است كه وی نیز در شرایطی به این موفقیت دست یافت كه اصلا در اردوهای مقطعی تیم ملی حضور نداشت! مطمئنا اگر او هم مثل دیگر اردونشینان تیم ملی در این ماهها مدام در تمرینات اردو بود هیچ معلوم نبود كه در رقابتهای قهرمانی آسیا در دهلی نو با چه نتیجه ای روبرو می شد. اینكه بیشتر ملی پوشان اردوی آماده سازی با ناكامی روبرو شدند و تنها مرد طلایی تیم ایران كسی بود كه كمتر از همه به اردو دعوت شده بود، جای سوال و بحث دارد. در نتیجه می توان دریافت تمام كسانی كه در چرخه تمرینات تیم ملی حضوری فعال داشتند، اكثرا جزو نفرات مغلوب رقابتهای آسیایی قلمداد شدند!

وی در ادامه نحوه انتخاب ملی پوشان اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا را نامناسب و غیرمنطقی خواند و گفت: هنوز بطور دقیق مشخص نیست كه ملاك انتخاب ملی پوشان برای این پیكارها چه بوده؟ زمانی كه كادر فنی بسیاری از كشتی گیران را به تورنمنت های مختلف بین المللی نظیر جام یاریگین، علی علی اف،‌یاشاردوغو و.... اعزام می كند و بعدا خبری از آنها در تركیب تیم های اعزامی به رقابتهای رسمی برون مرزی نیست، چه معنایی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی خاطرنشان كرد: متاسفانه سیستم ترجیح دادن كشتی گیران مورد نظر كادر فنی به جای برخی دیگر از كشتی گیران آماده و قبراق، راه به جایی نمی برد و نباید این اقدام غیر اصولی را با عنوان جوانگرایی در اذهان جامعه كشتی توجیه كرد. من حاضرم تمامی این ادعاها را بطور فنی و دقیق مورد نقد و بررسی قرار داده و تمامی حرفهایم را با دلیل و مدرك اثبات كنم.

كاوه در خاتمه گفت: به عنوان یكی از مربیان پیشین تیم ملی باید از این وضعیت انتقاد می كردم،‌ چرا كه باید برای این وضعیت دل سوزاند و نگران بود، متاسفانه شرایط كنونی به گونه ای است كه در آینده‌ای نزدیك با نتایج غیر قابل باوری روبرو خواهیم شد. به نظر من كادر فنی تیم ملی باید طوری عمل كنند كه هر زمان از سیستم مدیریت خارج شدند، ویرانه ای غیرقابل ترمیم را تحویل مربیان بعدی ندهند، چرا كه در این صورت تنها چیزی كه متضرر خواهد شد، كشتی و ورزش اول كشورمان است.

تیم كشتی آزاد ایران در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا كه طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در شهر دهلی نو هند برگزار شد در نهایت  با كسب یك مدال طلا و سه برنز پس از تیم میزبان به مقام نایب قهرمانی رسید.

 

کد خبر 2041971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha