۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

آفتابی :

تئاتر یک رویداد اجتماعی است/ تلاش هنرمندان برای روشنگری وآگاه سازی مردم

تئاتر یک رویداد اجتماعی است/ تلاش هنرمندان برای روشنگری وآگاه سازی مردم

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،گفت: تئاتر به عنوان یک رویداد اجتماعی می تواند بیانگر اتفاقات و حوادث و مسائل ناشی از آنها باشد و تلاش هنرمندان تئاتر در جهت روشنگری وآگاه سازی مردم جامعه است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت السلام محمد آفتابی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح تئاتر شهر کرمانشاه و اردیبهشت تئاتر سال 92 که با حضور معاون امورهنری کشور، مدیرکل هنری کشور و میهمانان ویژه و پیشکسوتان عرصه هنرنمایش کشوری و استانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا مرضیه(س) گفت: تئاتر یک تربیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هنری استکه می تواند تاثیرات زیادی بر جوامع داشته باشد.

وی افزود: هم چنین  تئاتر به عنوان یک رویداد اجتماعی نیز می تواند بیانگر اتفاقات و حوادث از جمله جنگ و مسائل ناشی از آن باشد.

حجت السلام آفتابی تئاتر جنگ، را یک تئاتر فرهنکی- هنری دانست و گفت: استفاده از گویش های متفاوت در عرصه تئاتر می تواند بستری برای معرفی  فرهنگ های ما به مناطق و ملل مختلف باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیام معاون امور هنری کشور به مناسبت جشن اردیبهشت، گفت: در پیام شاه آبادی به مصائب خانودگی و اجتماعی تاکید شده و هنر تئاتر بدون وحدت رویه راه به جایی ندارد و برای رسیدن به عنصر الهی، هنر باید با معنویت عجین باشد.

آفتابی، دولت را مدافع هنر و هنرمند دانست و گفت: دولت اگر از هنر و هنرمند دفاع می کند بدان معنا نیست که هنر دولتی  و تحت نفوذ دولت است بلکه هنر عنصری مردمی است.

وی ادامه داد: ما نه، به دنبال تئاتر بازاری و نه، به دنبال تئاتر پولی هستیم که تنها با تزریق پول خلق می شود بلکه هدف ما تئاتر به معنای واقعی هنر است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان در جهت روشنگری وآگاه سازی مردم تلاش کرده و مردم را با زبان هنر با مسائل مختلف آشنا کنند.

آفتابی به شرایط کنونی تئاتر ایران  اشاره کرد و ادامه داد: تئاتر ایران با توجه به تلاش پویا و خلاقانه ای که داشته توانسته از روند روبه رشدی برخوردار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  در کشورتلاش شده که بستر مناسبی برای اجرای نمایش های صحنه ای فراهم شود، گفت: مسئولین کشوری تمام تلاش  خود را برای استفاده از هنر های ایرانی با تکیه بر ارزش های بومی و نوآوری و خلاقیت به کار بسته و حمایت های لازم را به عمل می آورند.

وی افزود : تئاتر شهر کرمانشاه در حال تبدیل شدن به یک مرکز حرفه است، با مساحتی بالغ بر 27 هزار متر مربع است.

وی با قدردانی از فعالان عرصه تئاتر و نمایش، گفت: علاوه بر انجمن نمایش، ستاد نمایش را طراحی کردیم که هر برنامه در حوزه تئاتر با جلسات متعدد کار کارشناسی و همچنین با نظارت شورای نظارت کار خود را انجام می دهد.

وی ادامه داد: نتیجه این فعالیت ها این است که هنرمندان این عرصه با تلاش و علاقمندی بیشتری به اجرای نمایش پرداختند.

وی تاکید: ظرفیت توانمندی هنرمندان و حمایت های معاونت فرهنگی و مجموعه مدیران استان است که در استان و کشور فضایی برای ایجاد فعالیت هنرمندان  فراهم کرده است .

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از "حمید شاه آبادی" و" قادرآشنا"  با اهدای لوح تقدیر وهدیه قدر دانی شد.

هم چنین هنرمندان کرمانشاهی از میهمانان ویژه" داریوش ارجمند و مسعود رایگان "که بعد از 34 سال به شهرپدری و زادگاهش سفر کرده بود با اهدای لوحی که به امضای تمامی هنرمندان کرمانشاهی رسیده بود، تقدیر شد.

از دیگر کسانی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت می توان به سعید زندی ، نصرت الله  سالاروند اشاره کرد.
 

کد خبر 2041998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha