۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

شاه آبادی:

محتوای تئاتر برگرفته از فضای ایثار و مقاومت باشد

محتوای تئاتر برگرفته از فضای ایثار و مقاومت باشد

کرمانشاه - خبر گزاری مهر: معاون امور هنری وزارت کشور با تأکید بر اینکه محتوای تئاتر برگرفته از فضای ایثار و مقاومت باشد، گفت: هنر اندیشه ای است که به آن اعتقاد دارید و در آن رشد می کنید و هنرمند در ظرف هنر، اندیشه هایی را که در آن رشد کرده است می ریزد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شاه آبادی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح تئاتر شهر کرمانشاه و اردیبهشت تئاتر سال 92 که با حضور مدیرکل هنری کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و میهمانان ویژه( داریوش ارجمند و مسعود رایگان) و پیشکسوتان عرصه هنر نمایش کشوری واستانی برگزار شد، با ابزار خوشحالی از اینکه تئاتر در کرمانشاه دارای جایگاه والایی است، گفت: خوشحالم از اینکه در کرمانشاه تا این حد به تئاتر اهمیت داده می شود.

شاه آبادی با اشاره به اینکه از جمله مسائلی که بیانگر علاقه مردم کرمانشاه به هنر و هنرمند بوده، ارزش نهادن آنها به پیشکسوتان عرصه تئاتر است و گفت: علاقه شما کرمانشاهیان به تئاتر زاید الوصف است و هنگامی که هنرمندان به میان شما آمدند، شاهد تشویق یکپارچه شما بودیم و این جای قدر دانی و تشکر از این مردم دارد.

وی گفت: هنرمند الگوست، جامعه هنری الگوست و هنر همانند ظرفی است که باید دقت کرد در این ظرف چه چیزی باید نهاده شود.

وی با ذکر اینکه فرهنگ استفاده از هنر تئاتر در جامعه رشد پیدا کرده و رابطه هنرمندان هم رشد می کند گفت: امید است تئاتر شهر مکانی باشد که توان پذیرش این جمعیت را داشته و ظرف این هنر را پر کند.

وی با اشاره به اینکه قدیمی ترها کرمانشاه را با خاطراتشان می شناسند ولی ما کرمانشاه را با آن فضا هایی که الان نیست، یاد می کنیم گفت: مقاومت، حفظ ارزش ها، و یاد خاطرات دوران دفاع مقدس مواردی است که ما را به یاد کرمانشاه می اندازد.

وی گفت: اگر محتوی تئاتر برگرفته از فضای ایثار و مقاومت باشد مظروف این ظرف اندیشه شما خواهد بود.

معاون هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: هنر اندیشه ای است که به آن اعتقاد دارید و در آن رشد می کنید و هنرمند در ظرف هنر، اندیشه هایی را که در آن رشد کرده است می ریزد.

شاه آبادی در پایان گفت: با هنر می توان بسترهایی ایجاد کرد که مکنونات قلبی در ظرف هنر تئاتر نهاده شود و دیگران نیز از مسائل لازم آگاه شوند . 

کد خبر 2042033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha