۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

مصطفی قنبرپور در گفتگو با مهر:

نگران میزبانی پاکستان هستم/ می‌توانیم به مسابقات نهایی صعود کنیم

نگران میزبانی پاکستان هستم/ می‌توانیم به مسابقات نهایی صعود کنیم

سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران با ابراز نگرانی از انتخاب پاکستان به عنوان میزبان مسابقات مقدماتی زیر 16 سال قهرمانی آسیا به خاطر مشکلات امنیتی، بهداشتی و نداشتن امکانات لازم گفت: در صورتی‌که مسئولان فدراسیون صلاح بدانند، به میزبانی پاکستان در این مرحله از رقابتها شکایت می‌کنیم.

مصطفی قنبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی زیر 16 سال قهرمانی آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: از این نظر که پاکستان به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شده، بسیار ناراحتم. آنجا مشکلات بسیاری از لحاظ امنیتی و بهداشتی دارد و زمین‌های برگزاری مسابقات هم در این شهر مطلوب نیست که من خیلی نگران این مسئله هستم و در کل از میزبانی پاکستان خوشحال نیستم.

وی با بیان اینکه به همراه تیم فوتبال زیر 14 سال ایران، دو سال پیش در فستیوال فوتبال پاکستان شرکت کرد اما به خاطر امنیت، شرایط آب و هوا، بهداشت و امکانات محیطی اجازه نداد تیم در آن مسابقات به‌میدان برود، اضافه کرد: متاسفانه امسال که AFC میزبانی این مرحله را با پاکستان داده است. البته در صورتی‌که مسئولان فدراسیون صلاح بدانند، به میزبانی پاکستان در این مرحله از رقابتها شکایت می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران افزود: با اشاره به اینکه تنها نکته مثبت میزبانی پاکستان این است که این رقابتها در امارات برگزار نمی‌شود، ادامه داد: شرایط پاکستان نامطلوب است اما اگر میزبانی به امارات می‌رسید، آنها طبق سنوات گذشته سرِ تیم‌های حریف را خصوصاً در این رده به راحتی می‌بریدند. از داور تا ایجاد شرایط نامناسب اقامت و تمرینی برای تیم‌های حریف گرفته تا مشکلات حاشیه‌ای، ‌مسائلی‌که به موفقیت تیم‌های خودشان کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما چندی پیش یک دیدار تدارکاتی با تیم امارات برگزار کردیم. من به بازی‌های تدارکاتی از نظر فنی نگاه می‌‌کنم نه نتیجه اما اماراتی‌ها در آن بازی هم ناخالصی‌های خود را نشان دادند. بازیکنان این تیم از همان کودکی یاد گرفتند چطور وقت تلف کنند، بد بازی کنند و یا اعصاب بازیکنان حریف را به هم بریزند.

قنبرپور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وظیفه‌اش برای آماده‌سازی تیم و حضور موفق در این دوره از مسابقات سخت‌تر شده است، ادامه داد: به عنوان مسئول فنی تیم تمام این اتفاقات را به فال نیک می‌گیرم و تنها روی آماده‌سازی تیم تمرکز می‌کنم تا بتوانیم با ارائه بازی‌های قابل قبول و نمایش اخلاق و انضباط تیمی جواز حضور در مرحله‌نهایی مسابقات را به‌ دست آوریم.

وی همچنین تصریح کرد: تکلیف ما تمرین کردن است و آماده‌سازی تیم، امیدوارم در این راه مسئولان فدراسیون‌ها همانند گذشته به ما کمک کنند تا بتوانیم تیم را به بهترین شکل برای حضور در مسابقات نهایی آماده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران یادآور شد: مسابقات مرحله‌نهایی شهریور ماه برگزار می‌شود و ما برنامه‌های کامل آماده‌سازی تیم را به فدراسیون ارائه کردیم. باید همه توان خود را برای آماده‌سازی هرچه بهتر این تیم به کار ببندیم. فوتبال ایران این قابلیت را دارد که با حمایت فدراسیون با تیمی خوب، شایسته و یکدست در این رقابتها شرکت کرده و به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله نهایی شود.

وی افزود: مرحله بعدی اردوی تیم ما از روز 11 اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی به مدت شش روز برگزار می‌شود و مسئولان فدراسیون در حال مکاتبه هستند تا تیم‌مان پیش از حضور در مرحله‌نهایی دیدارهای تدارکاتی مناسب را برگزار و در تورنمنت‌های معتبر شرکت کند.

قنبرپور در پایان گفت: بازیکنان این رده نیاز به تجربه بیشتر و بازی‌های بین‌المللی دارند و قطعاً هرچه بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای بازیکنان این رده در نظر گرفته شود، قابلیت‌های فنی آنها بالاتر می‌رود.

مراسم قرعه‌کشی مسابقات انتخابی زیر 16 سال آسیا روز جمعه هفته پیش در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد که طی آن تیم زیر 16 سال ایران در گروه E با تیم‌های امارات، پاکستان و سریلانکا همگروه شده است.

کد خبر 2042065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha