۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

ارجمند:

كرمانشاه، خواستگاه هنر نمايش و موسيقي است

كرمانشاه، خواستگاه هنر نمايش و موسيقي است

كرمانشاه - خبر گزاري مهر: هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشور گفت: كرمانشاه يكي از خواستگاه هاي هنر در حوزه های نمايش و موسيقي است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش ارجمند شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه تئاتر شهر کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد گفت: در هنر امروزي زايش و توليد وجود ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: اگر سالني خالي باشد فقط يك اسم باشيم، ما صاحب تئاتر نخواهيم شد و تئاتر بايد زندگي متداول مثل خود زندگي داشته باشيم .

هنرمند و پيشكسوت عرصه نمايش به ماهيت ارزشي تئاتر در انتقال مفاهيم انساني ، اجتماعي و مفهومي  در ملل مختلف اشاره كرد و گفت: براي رسيد ن به اهداف پيش رو بايد تلاش و تمرين مداوم صورت گيرد و آدمي كه بخواهد به رشد در زمينه هنر نمايش برسد بايد ابتدا خودسازي داشته باشد.

ارجمند هنرمند را خليفه الله خواند و گفت: تئاتر هنر انساني است و انسان هاي پيش از ما مقيد و  وابسته به اين بسترها و امكاناتي كه هنرمندان امروزي براي اجراي اين نمايشها لازم دارند، وابسته  نبودند.

وي افزود: هنرمند الگويي براي مردم است و غرور براي هنرمند معنا ندارد و يك نويسنده مي تواند با يك متن قوي وبامحتوا با همكاري هنرمندان با تجربه در عرصه نمايش در جامعه تاثير گذار باشد.

وي ادامه داد:من عاشق هنرمندان شهرستانيم و در تئاتر سالهاست كار كرده و علاقه و جوششي كه در هنرمندان شهرستاني هست را درك مي كنم.

ارجمند در رابطه با مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري در عرصه تئاتر و نمايش ،گفت: تئاتر يك هنر سخت افزاري است و تئاتر كمك مي كند و هسته اصلي در ارائه و خواست وجود آدمي است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم به جوهر اصلي تئاتر برگرديم مي بينيم، هيچ كدام لازمه اجراي تئاتر در دوران گذشته نويسنده و مكان وجود نداشتند ولي امروز باز تاب و مشكلات خود رابراي خود لازم دانستند و هنرمند تا خاك صحنه نخورد و درد نكشد و  تمرين و ممارست  نداشته باشد ، نمي تواند در انتقال مفاهيم هنري موفق شود .

اين هنرمند برجسته كشوري در تحليل و تفسير تئاتر، گفت: تئاتر  از يك احساس دروني و فطري برخوردار است و انسان به عنوان خليفه خداوند در روي زمين بايد مسئوليت پذير باشد .

ارجمند در پایان گفت: كرمانشاه  يكي از خواستگاه هاي هنر ي نمايش و موسيقي كه در گذشته بوده است .

رایگان: کرمانشاه برایم یادگار ارزش هاست

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود رایگان شامگاه شنبه در مراسم افتتاح تئاتر شهر کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد گفت:  وقتي كه مي گوييم كرمانشاه، به ياد شعر هاي عمو قربان مي افتم، وقتي كه مي گوييم كرمانشاه به ياد خاله بلقيس مي افتم، وقتي كه مي گويم كرمانشاه به ياد پدر مي افتم و....

رايگان با نام پدر اشك هاي چشمهايش را پاك می کند، مي خندد و ادامه می دهد: كرمانشاه برايم يادگار ارزشهاست .

این هنرمند پیشکسوت در پایان، تئاتر را يك جريان فرهنگ ساز دانست و گفت: ما پذيرفته و بايد بپذيريم  كه بايد چنان باشيم كه مردم از هنرمندان نترسند و به قول استاد سمندريان  صحنه تئاتر خانه من است.

مسعود رايگان هنرمند موفق عرصه تئاتر و نمايش در  سينما و تلويزيون است كه بعد از 34 سال دوري از شهر و ديار خود به ميان هم شهريانش آمده بود.

کد خبر 2042227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha