۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

حاجی بابایی:

علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر باید در دانش آموزان متجلی شود

علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر باید در دانش آموزان متجلی شود

مراغه - خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: پنج عنصر در دانش آموزان کشور باید شکوفا گردد که عبارت از علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر است، زمانی که دانش آموزان خروجی ما از آموزش و پرورش با این 5 عنصر کاملا عجین شدند آن موقع را بایستی زمان دقیق جا افتادن سند بنیادین بدانیم .

به گزارش خبرنگارمهر، علی حاجی بابایی پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان مراغه در حاشیه چهارمین سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و دیدار با فرهنگیان و مسئولان این شهرستان درباره سند تحول بنیادین صحبت کرد و علت اصلی حضور خود در وزارت آموزش و پرورش را همین نیاز برای یکسری تحولات ریشه ای و بنیادین دانست .

وی اعلام کرد: بر اساس تحول بنیادین بایستی پنج عنصر در دانش آموزان شکوفا گردد که عبارتند از علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و اگر زمانی دانش آموزان خروجی ما از آموزش و پرورش با این پنج عنصر کاملا عجین شدند آن موقع را بایستی زمان دقیق جا افتادن سند بنیادین بدانیم .

حاجی بابایی همچنین با اشاره به برخی انتقادهایی که در مورد ششم ابتدایی می شود گفت: ششم ابتدایی یک محتواست نه ساختار، ما قبل از اینکه ششم ابتدایی را بیاوریم کار کارشناسانه انجام داده ایم و بیش از 600 صاحب نظر در این مورد تحقیق نموده اند، کار کرده اند و وجود آن را اساسی دانسته اند .

وزیر آموزش و پرورش دافزود: ما به دنبال زینت مقطعی نیستیم و می خواهیم کاری اساسی برای آموزش و پرورش بکنیم و در این مورد با مقام معظم رهبری مشورت کرده ایم و ایشان هم بند بند سند تحول را تائید نموده اند .

وی در آخر اضافه کرد: قسمت عمده تحول بنیادین معلم است که خداوند در قرآن معلم را اول می داند و ما در پی آن هستیم تا شأن و مقام معلم در جامعه اول باشد .

کد خبر 2042289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha