۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

عباسی:

پیشرفت های هسته ای کشورمدیون توسعه رشته های صنعتی است

 پیشرفت های هسته ای کشورمدیون توسعه رشته های صنعتی است

بناب - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دلیل پیشرفتهای هسته ای ایران فقط در زمینه علم و فن آوری نیست، بلکه به توسعه و تقویت رشته های تحصیلی صنعتی مدیون است.

به گزارش خبرنگار مهر ، فریدون عباسی ظهر امروز یکشنبه که به نمایندگی از رئیس جمهور به بناب سفر کرده بود ، درجلسه شورای اداری این شهرستان اظهارکرد: دشمن برای شکست ایران در تثبیت علمی و فنی به میدان جنگ آمده و اگر ما بتوانیم ازاین بحران عبور کنیم، بعنوان قدرت جهانی مطرح خواهیم شد.

عباسی افزود: دشمنان موضوع دشمنی خود با ایران را به بهانه موضوع هسته ای به مسائل دیگری کشانده اند و مدتهاست که از سوی آنها مورد حمله صنعتی و اقتصادی هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ادامه تحصیل دانشجویان ایران در رشته های صنعتی مورد تحریم دشمنان قرار گرفته است، اما همین تحریمها باعث شده مغزهای متفکر ایرانی به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها بپردازند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه برخی از هموطنان به دلیل وجود مشکلات داخلی از اقتدار بین المللی ایران غافل می شوند؛ گفت: نباید با مسائلی مثل گرانی ها و حاشیه سازی در انتخابات امسال از مقوله مهمی مثل رسیدن به قدرت جهانی غفلت کنیم.

عباسی با اشاره به حساسیت بالای سیاسی و بین المللی انتخابات امسال ریاست جمهوری گفت: اگر هنر شرکت 50 میلیونی ملت ایران در انتخابات امسال محقق شود، آن وقت پیروز مقتدر میدان جنگ با بدخواهان نظام خواهیم بود.

وی تأکیدکرد: شرکت نکردن هر قشری از مردم و احساس تکلیف نکردن آنها در انتخابات امسال گناه سنگینی محسوب می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه از عزم جدی دولت و شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم خبرداد و گفت: هدف اصلی سفرهای دور چهارم دولت بررسی کارهای ناتمام سفرهای گذشته است.

فریدون عباسی درخصوص سایت انرژی اتمی بناب هم گفت: این مجموعه درگذشته با همت مسئولان وقت شهرستان و براساس مقتضیات زمان بمنظور پرتودهی و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی منطقه از جمله پیاز و سیب زمینی تأسیس شده بود. اما بتدریج دراثر تغییر مدیریتها و علاقمندیهای سلیقه ای افراد مختلف، نوع کاربری مجموعه را تغییر دادند که در نهایت تا چندسال اخیر به پژوهشکده مواد تبدیل کرده بودند.

وی افزود: در سه سال اخیر هم با بودجه سایت کرج برای مرکز بناب دستگاههای جدید میلیاردی خریداری کردند، اما درحالی که این اقدام بدون وجود بازار تقاضا کاملاً اشتباه است.

عباسی اظهارکرد: مأموریت داریم مجموعه پژوهشی بناب را به اصالت گذشته و اولیه خودش بازگردانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اعلام کرد: این سازمان قصد دارد سایت بناب را بعنوان مرکز توسعه کاربرد پرتوهای شمالغرب کشور تبدیل کند تا 5 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و کردستان را تحت پوشش قراردهد.

وی در ادامه از ایجاد مرکز توسعه کشاورزی هسته ای درآینده نزدیک درشهرستان بناب خبرداد و گفت: برای این کار باید مزرعه های نمونه کشاورزی درمنطقه ایجاد شود تا با احداث آن مرکز، برای ترویج و توسعه کیفی کشاورزی کمک شود.

عباسی ابراز امیدواری کرد با ایجاد و توسعه کشاورزی هسته ای، میزان تولیدات و همچنین سطح زمینهای زیرکشت منطقه تا 20درصد افزایش یابد.

به گفته وی باتوجه به استعداد و قدمت کشاورزی منطقه بناب با تابش پرتوی گاما در صنعت و کشاورزی تحول بزرگی ایجاد می شود.

عباسی همچنین ازآمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای همکاری با دانشگاه بناب در زمینه طرحهای علمی و تحقیقاتی لیزر خبر داد.

فرماندار شهرستان بناب نیز درابتدای این جلسه خواستار تکمیل طرحهای نیمه تمام مصوبات سفرهای قبلی ریاست جمهوری در بناب شد.

سعید برقی گفت: درمجموع سه دور سفر گذشته هیئت دولت به استان برای شهرستان بناب 124 مصوبه به تصویب رسیده بود که متأسفانه 5 طرح مهم از این مصوبات تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره 2 ، سالن ورزرشهای باستانی، دو باب کتابخانه عمومی، نمایشگاه دایمی فرش دستباف و ساختمان جدید پلیس راه طرحهایی هستند که اجرای آنها به دلایل مالی و حقوقی تاکنون محقق نشده است.

فرماندار بناب در ادامه از احداث شبکه های آبرسانی و انتقال آب به دشت بناب، بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی و شهری، نوسازی مدارس، طرحهای هادی روستایی و احداث سیلوهای ذخیره گندم بعنوان اقدامات عمده دولت نهم و دهم در شهرستان بناب نام برد.

برقی در پایان خواستار ساماندهی مرکز پرتودهی بناب شد و گفت: این مرکز باید به دلیل نیازکشاورزی منطقه بعنوان مرکز کاربرد پرتودهی تثبیت شده و مورد استفاده عملی قرارگیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از جلسه شورای اداری بناب طی دیدار مردمی با عموم مردم بناب به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

کد خبر 2042362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha