۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۲۵

با حضور وزیر نفت:

افتتاح واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی تبریز با هزینه 110 میلیارد ریالی

افتتاح واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی تبریز با هزینه 110 میلیارد ریالی

تبریز-خبرگزاری مهر: واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی تبریز با ظرفیت 34 هزار تن در سال و با هزینه 110 میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی در تبریز عصر امروز یکشنبه در جریان چهارمین سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر نفت افتتاح شد.

بهره‌برداری از 26طرح عمرانی در استان آذربایجان شرقی در دستور کار هیئت دولت دراین سفر بود  که واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی تبریز یکی از طرح ها به شمار می رود.

واحد هیدروژنیزاسیون پتروشیمی در تبریز با قابلیت برش چهار کربنه به منظور تبدیل ضایعات و مواد کم ارزش به خوراک مورد نیاز واحد الفین راه‌اندازی شده است.

با توجه به اینکه سالانه 750 هزار تن مواد پلیمری و شیمایی تولید می‌شود و خوراک روزانه 100 تنی واحد الفین مجتمع پتروشیمی تبریز از ماهشهر توسط ماشین‌های سنگین تامین می‌شد.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار در جنوب‌ غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

واحد الفین به عنوان واحد مادر فرآیند تولید در دی ماه 1375 راه‌اندازی شد و پس از آن واحدهای پلی اتیلن و پلی استایرن در سال 1377 در مدار تولید قرار گرفت.

واحدهای استخراج بوتادین و تولید ABS که نخستین طرح توسعه مجتمع محسوب می‌شوند در تیر ماه 1382 وارد مرحله بهره‌برداری شدند.

کد خبر 2042607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha