۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

مصری در گفتگو با مهر:

امارات، دستمایه غربی ها برای تنش بین دو کشور است/ خلیج فارس نامی مستند در تاریخ

امارات، دستمایه غربی ها برای تنش بین دو کشور است/ خلیج فارس نامی مستند در تاریخ

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم گفت: دشمنان از بحث خلیج فارس تنها به عنوان حربه ای برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند اما در این بین کشور امارات دستمایه غربی هاست.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بحث خلیج فارس و تغییر نام آن به خلیج عربی از جمله فعالیت های دشمنان در مقابله با ایران و ایجاد تنش است.

وی افزود: در واقع بحث خلیج فارس یک عامل انحرافی و اهرمی از سوی دشمنان برای پیشبرد اهدافشان بوده که هم اکنون نیز نخ نما شده و دیگر طرفداری ندارد.

مصری تصریح کرد: وجود اسناد تاریخی از جمله مکتوب هایی در این زمینه و مطالب جهانگردان و گردشگران از نمونه های بارز در اثبات نام خلیج فارس است که از دیرباز به این نام بوده و همیشه خلیج فارس می ماند.

وی با بیان اینکه خود من حدود 60 تا 70 نقشه قدیمی مبنی بر تایید نام خلیج فارس دارم، ادامه داد: دشمنان هر از گاهی برای ایجاد تنش در بین دو کشور ایران و امارات این مسئله را بیان کرده و در واقع امارات نیز دستمایه غربی ها در این جریان است.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان گفت: همانگونه که بارها گفته شد نام خلیج فارس یک نام حقیقی و مستند در تاریخ است و نامگذاری این روز و بزرگداشت آن تنها یک کار نمادین برای یادآوری به دشمنان بوده چرا که هم اکنون حتی مردم عادی در کشور های عربی نیز دیگر می دانند که این خلیج همیشه فارس است.

کد خبر 2042847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha