۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

عزیزالله محمدی مطرح کرد:

اعضای مجمع خواستار 18 تیمی ماندن لیگ شدند/ 100 امتیاز برای فوتبال پاک

اعضای مجمع خواستار 18 تیمی ماندن لیگ شدند/ 100 امتیاز برای فوتبال پاک

رئیس اتحادیه فوتبال با اعلام اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا 100 امتیاز را به داشتن فوتبال پاک توسط کشورهای زیر مجموعه خود برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داده، در خصوص تعداد تیم‌های حاضر در رقابت های فصل آینده لیگ برتر گفت: اکثریت اعضای مجمع فدراسیون فوتبال خواستار 18 تیمی ماندن لیگ برتر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله محمدی در خصوص برگزاری نشست امروز دوشنبه شورای مرکزی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: هر ماه یک مرتبه جلسه شورای مرکزی اتحادیه فوتبال را جهت تبادل افکار و نظر بین باشگاه‌ها برگزار می‌کنیم تا آنها در یک راستا و مسیر حرکت کنند.

وی در همین خصوص تاکید کرد: قرار است در تیرماه انتخابات برای تعیین رئیس شورای مرکزی اتحادیه برگزار شود، ضمن اینکه تعدادی از باشگاه‌های حاضر در رقابتهای لیگ‌های دسته اول، دسته دوم، دسته سوم باید با برگزاری یک انتخابات درونی، نفرات منتخب خود را به شورای مرکزی اتحادیه معرفی کنند. بنابراین یکی از موضوعات مهم در نشست امروز توافق برای تعیین زمان و مکان برگزاری انتخابات تعیین رئیس شورای مرکزی اتحادیه است و در آن انتخابات همه اعضا از حق کاندیدا شدن برخوردارند.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران افزود: یکی از موضوعات مهم دیگری که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، بحث استانداردسازی باشگاه‌ ها است که ما در این مورد 3 فرم مورد نظر AFC را به باشگاه‌ها اعلام کرده و سه فرم مربوطه را در اختیار آنها گذاشته‌ایم و از آنها درخواست کرده‌ایم مدارک خود را در این خصوص تا پایان اردیبهشت‌ماه در اختیار اتحادیه فوتبال قرار دهند.

وی اضافه کرد: ما نیز تا ابتدای تیرماه به رفع مشکلات احتمالی موجود برای آنها بپردازیم زیرا این مدارک باید در تاریخ 9 تیرماه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود. بنابراین کامل بودن این مدارک منجر به اخذ پروانه حرفه‌ای توسط باشگاه‌ها شده و در نهایت باعث می‌شود با بالا رفتن امتیازات فوتبال ایران، 4 سهمیه مستقیم را برای حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بدست آوریم.

محمدی با اشاره به اینکه بحث 18 تیمی ماندن رقابتهای فصل آینده لیگ برتر از دیگر مسائل مهمی است که در این نشست مطرح می‌شود، خاطرنشن کرد: اتحادیه فوتبال در این خصوص 11 استدلال دارد که در گذشته آن را اعلام کرده است. ضمن اینکه 15 باشگاه لیگ‌برتری و حدود 20 باشگاه لیگ دسته اولی و همچنین برخی هیات‌ها و استان‌های ذینفع به طور رسمی و با امضای بیانیه‌ای خواهان 18 تیمی ماندن رقابت‌های لیگ برتر شده‌اند.

وی افزود: بنابراین اتحادیه فوتبال از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست دارد رقابتهای فصل آینده لیگ برتر نیز با 18 تیم برگزار شود تا در آینده با کار کارشناسی بیشتر که حداقل نیاز به زمان دو یا سه ساله دارد، در خصوص کاهش تعدد تیم‌های لیگ برتری با کارشناسی دقیق‌تری تصمیم‌گیری شود.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم هرمزگان، پیکان و صنعت نفت‌ آبادان که آستانه سقوط قرار دارند، تیم‌هایی هستند که دارای امکانات مناسب و استاندارد مدنظر AFC هستند، یادآور شد: در حال حاضر اعضای اتحادیه فوتبال تاکید دارند مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص 18 تیمی ماندن یا کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتری تصمیم‌گیری کنند و با توجه به اینکه اکثریت نصف به علاوه یک مجمع موافق 18 تیمی ماندن لیگ برتر هستند، اتحادیه فوتبال خواهان 18 تیمی ماندن لیگ در فصل آینده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به رقابتهای لیگ برتر را از سازمان لیگ گرفته، تصریح کرد: به نظرم حتی با وجود صعود احتمالی تیم ملی به رقابتهای جام جهانی یا بازی‌های پلی‌آف و اردوهای که این تیم نیاز دارد، می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که لیگ 18 تیمی و جام حذفی را از تاریخ 20 تیرماه 92 آغاز کرد و در دهم اردیبهشت 93 به پایان رساند.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح نظام جامع باشگاه‌‎داری است که تاکنون 15 جلسه آن برگزار شده، از دیگر مسائلی است که قرار است به آن رسیدگی شود. باشگاه‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر زمان دارند تا نظرات خود را در این خصوص اراده کرده و طرح نهایی اصلاح شده را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی بفرستیم. انتظارمان از نمایندگان محترم نیز این است که با مصوب کردن این طرح، حق پخش واقعی را به باشگاه‌ها بدهند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما دولتی است، اضافه کرد: از نمایندگان انتظار داریم تا مصوب کنند این سازمان 90 میلیارد تومان در سال به عنوان حق پخش تلویزیونی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بپردازد تا آنها این پول را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران رهمچنین افزود: طرح نظام جامع باشگاه‌داری پیش بینی شده تا مجلس 90 میلیارد توان کمک‌هایی که از کانال‌های مختلف به باشگاه‌هایی همچون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ... می‌شود را در اختیار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار دهد و طبق این طرح طی 5 سال به تدریج از این کمک کاسته شده و در نهایت این کمک‌ ها برداشته شود تا بعد از 5 سال باشگاه‌ها شرایطی را به دست آورده باشند تا روی پای خود بایستند.

وی در خصوص بحث تبانی که در رقابت‌‎های لیگ آزادگان مطرح شده تاکید کرد: فیفا و AFC روی بحث تبانی حساسیت خیلی زیادی دارند و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اخذ سهمیه توسط فوتبال یک کشور، 100 امتیاز را برای داشتن فوتبال پاک توسط آن کشور  اختصاص داده است.

عزیزالله محمدی در پایان گفت: بنابراین فدراسیون فوتبال و هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال وظیفه دارند تا در صورت دریافت گزارشات و مستندات در این زمینه آن را به طور جدی پیگیری کنند.

کد خبر 2042896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha