۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

"علی زیدان":

دولت در صورت اضطرار برای مقابله با خشونت ها به زور متوسل خواهد شد

دولت در صورت اضطرار برای مقابله با خشونت ها به زور متوسل خواهد شد

نخست وزیر موقت لیبی در واکنش به حملات اخیر افراد مسلح در این کشور هشدار داد که دولت اگر مجبور شود برای مقابله با خشونت ها به زور متوسل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، علی زیدان نخست وزیر موقت لیبی بر پایبندی خود به سیاست عدم دخالت کشورش در امور سایر کشورها تاکید کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: با فروپاشی رژیم پیشین لیبی سیاست دخالت در امور سایر کشورها به پایان رسیده است.

زیدان روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس که درباره اتهامات رئیس جمهور چاد به لیبی مبنی بر اینکه لیبی به مخالفان چاد آموزش می دهد تا ثبات این کشور را بر هم بزنند، گفت: کاردار کشور چاد احضار و به وی تاکید شد که لیبی هرگز به دنبال توطئه علیه چاد نبوده و نخواهد بود.

نخست وزیر موقت لیبی اظهار داشت: یک هیئت لیبیایی به انجامینا (پایتخت چاد) خواهد رفت تا درباره موضع لیبی در قبال این مسئله توضیح دهد.

زیدان در بخش دیگر سخنان خود در واکنش به اقدام اخیر افراد مسلح در محاصره مقر وزارت خارجه لیبی گفت: دولت تلاش می کند وارد هیچ درگیری نشود اما اگر مجبور به این کار شود برای مقابله با خشونت ها در کشور به زور متوسل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لیبی همچنان تحت بند هفت منشور سازمان ملل قرار دارد و ما مسئول آن نیستیم و باید تلاش کنیم از این وضعیت خارج شویم.

علی زیدان همچنین استعفای "عاشور شوایل" وزیر کشور لیبی را تکذیب و اعلام کرد که وی به کار خود ادامه می دهد.

کد خبر 2042954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha