۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

کفاشیان پس از نشست با عباسی:

همین که دست وزیر ورزش روی سرماست کافیست/ برای تبانی تحت فشار نیستیم

همین که دست وزیر ورزش روی سرماست کافیست/ برای تبانی تحت فشار نیستیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه برای پرونده تبانی تیم شهرداری تبریز تحت فشار نیست، گفت: همین که وزیر ورزش دستش را روی سر ما بگذارد و از تیم ملی حمایت کند قدم خوبی است و برای ما کافیست!

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان در پایان نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران درباره این جلسه اظهار کرد: این نخستین جلسه ما با عباسی در سال جدید کاری بود و مطالبی را به عرض وزیر رساندیم. یکی از این موارد هماهنگی سایر نهادهای ریاست جمهوری برای اجرای سیستم فروش بلیط الکترونیکی مسابقات لیگ برتر بود.

وی افزود: قرار شد در یک فرصت زمانی 3 ماهه بلیط مسابقات فوتبال را الکترونیکی و آن را اجرایی کنیم. تحلیل مسابقات لیگ و بالا رفتن کیفیت بازی ها موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

کفاشیان از حمایت وزیر ورزش از تیم ملی خبر داد و تاکید کرد: وزیر ورزش و جوانان درباره اهمیت بازیهای تیم ملی برای صعود به جام جهانی توصیه و حمایت های وزارتخانه را اعلام کرد و قرار شد وزارت ورزش در این یک ماه و نیم باقیمانده وقت بیشتری را به تیم ملی اختصاص دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا بحث 18 یا 16 تیمی شدن لیگ برتر در جلسه وزیر مطرح شد یا خیر، گفت: ما گزارشی از این موضوع را به وزیر ورزش ارائه کردیم. عباسی هم رهنمودهایی در این خصوص به ما داد ولی تصمیم را بر عهده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشت.

وی افزود: با این حال مصوبه 16 تیمی شدن قطعا تا پایان لیگ امسال پابرجاست و فعلا تصمیم دیگری نمی گیریم چون این مسئله را یک سال و نیم پیش تصویب کردیم.

"آیا درباره مسائل تبانی در فوتبال با وزیر ورزش صحبت کردید؟" کفاشیان در پاسخ به این سئوال خبرنگاران گفت: در جلسه با وزیر درباره تبانی بحث نشد قرار است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی امروز و فردا نظرش را در این باره اعلام کند به هر حال مجموعه ای از عوامل در این موضوع دخیل بودند که باید به آن رجوع شود و کمیته انضباطی آن را بررسی کند.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا احتمال سقوط شهرداری به لیگ دسته یک وجود دارد یا خیر، گفت: هر امکانی هست ولی ابتدا اجازه بدهید مدارک را بررسی کنیم. ما یک کمیته اخلاق داریم که باید درباره این مسائل تصمیم بگیرد ولی تا زمانی که این کمیته کارش را رسما شروع نکرده، کمیته انضباطی وظیفه بررسی آن را برعهده دارد.

وی افزود: کمیته اخلاق مدارک و اسناد تبانی را بررسی کرده و آن را به کمیته انضباطی ارجاع داده است. ما از مسئولان کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف خواستیم یک رای نهایی را صادر کند تا تشتت آرا بوجود نیاید. به نظرم این رای تا یکی دو روز آینده اعلام می شود.

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند شب پیش در برنامه ورزشی شبکه آذربایجان شرقی، تبانی تیم شهرداری را رد کرده بود. رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص این صحبت های حسن زاده، گفت: رئیس کمیته انضباطی این صحبت ها را بر اساس اسناد و مدارک خودش مطرح کرده است ممکن است بعضی ها اسناد دیگری را داشته باشند و به همین خاطر باید یکی دو روز دیگر صبر کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون برای 18 تیمی ماندن لیگ برتر از سوی وزارت ورزش تحت فشار است، تصریح کرد: چنین چیزی نیست. ما در جلسه امروز با وزیر ورزش بحث اصولی و فنی داشتیم و ایشان هم بحث ما را قبول کرد. به هر حال ما نباید به فکر کمیت لیگ باشیم بلکه باید کیفیت آن را افزایش بدهیم. وزیر هم حرف ما را قبول کرد و گفت باید نقطه نظرات دیگران را هم بررسی کنیم.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال چند روز پیش در نشست خبری اعلام کرده بود عوامل قطری در فدراسیون فوتبال ایران هستند و همچنین پخش گزارشی از تلویزیون علیه خودش را کار افراد صاحب سمت در فدراسیون دانست. کفاشیان در این باره، اظهار کرد: این موارد نظر شخصی کی روش بوده است و بحث هایی است که همیشه مطرح بوده است. شاید یک سری افراد اطلاعاتی داده باشند که نادرست باشد. آنچه مهم است اینکه همه باید در حال حاضر همدل باشیم تا به جام جهانی برویم. اگر به جام جهانی نرفتیم آن وقت به ما حمله کنید.

کفاشیان درباره پیگیری تغییر داور دبدار ایران و قطر، تاکید کرد: ما در نامه ای که به فیفا نوشتیم این موضوع را عنوان کردیم. فیفا هم به ما گفت که داور بازی مناسب است به هر حال ما نباید زیاد به این موضوعات فکر کنیم. ما باید خوب بازی کنیم و حریف را شکست بدهیم.

خبرنگاری از رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت یک ساله فراز کمالوند، سرمربی تیم شهرداری طبق صحبت های علیرضا علیپور سئوال کرد که کفاشیان در پاسخ گفت: ابتدا باید مدارک بررسی شود. همه نظراتی که درباره تبانی داده می شود شخصی است به هر حال اگر افراد خاصی در این پرونده دخیل بوده باشند محرومیت ها هم فردی خواهد بود و هم تیمی.

کفاشیان درباره اینکه گفته می شود از سوی آذربایجان شرقی برای پرونده تیم شهرداری تحت فشار قرار دارند گفت: ما تحت فشار نیستیم. این وظیفه ماست که صحبت های دو طرف را گوش کنیم و هر کسی که از خودش دفاع دارد آن را مطرح کند همانطوری که گفتم بعد از بررسی مدارک رای صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا حمایت وزارت ورزش از فدراسیون برای صعود تیم ملی به جام جهانی شامل پرداخت دستمزد کارلوس کی روش هم می شود یا خیر، گفت: حمایت مالی وزارت ورزش هم جزو صحبت های عباسی بود. ما از وزیر خواستیم وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات ریز تیم ملی داشته باشیم تا آنها را حل کنیم. همین که وزیر دستش را روی سر ما بگذارد قدم خوبیست! من در جلسه اقدام مسئولان قبل از بازی با کره جنوبی را مثال زدم که هم وزیر ورزش، هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس به اردوی تیم ملی آمدند و همه دست به دست هم دادند تا کره را شکست دادیم.

کفاشیان در پایان از امضای تفاهمنامه فدراسیون فوتبال با شرکت پرواز آسمان خبر داد و گفت: من روز یکشنبه با مدیر عامل آسمان صحبت کردم و تفاهمنامه نهایی را امروز امضا خواهیم کرد تا بهانه ای برای نرفتن تیم ملی به جام جهانی نداشته باشیم. طبق قوانین تبلیغ آسمان روی پیراهن تیم ملی نمی آید ولی در سایر فضاهای تبلیغی نام این شرکت درج می شود.

کد خبر 2042962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha