۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷

بیکاری و فقر انگیزه تیراندازی مقابل دفتر نخست‎وزیری ایتالیا بود

بیکاری و فقر انگیزه تیراندازی مقابل دفتر نخست‎وزیری ایتالیا بود

عامل تیراندازی مقابل دفتر نخست‎وزیری ایتالیا، بیکاری و فقر را انگیزه خود از دست زدن به چنین کاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، پلیس ایتالیا فردی 49 ساله به نام "لوئیجی پریتی" را به عنوان عامل تیراندازی دیروز یکشنبه در مقابل دفتر نخست‎وزیری این کشور بازداشت کرده است.

پریتی اهل شهر کالابری در جنوب ایتالیا بوده و بیکاری و فقر را دلیل اقدام به تیراندازی اعلام کرده است. حادثه تیراندازی روز گذشته در حالی رخ داد که در حدود یک کیلومتر دورتر از آن "انریکو لتا" نخست وزیر جدید ایتالیا، در حال ادای سوگند در کاخ ریاست جمهوری بود.

فرد تیرانداز به پلیس گفته که قصد داشته سیاستمداران ایتالیا را هدف گلوله قرار دهد اما چون در زمان انجام این کار به آنها دسترسی نداشته به سوی پلیس آتش گشوده است.

دولت جدید ایتالیا سرانجام پس از دوماه بحران سیاسی در این کشور روز یک شنبه هشتم اردیبهشت تشکیل شد و انریکو لتا به عنوان نخست‎وزیر، وزیران جدید کابینه را معرفی کرد.

ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو مدت هاست که با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است و میزان بیکاری در این کشور یکی از بالاترین نرخ ها را در اروپا داراست و در این میان نبود دولتی مقتدر در راس کار در دو ماه گذشته موجب شدت یافتن بحران اقتصادی در ایتالیا شد.

کد خبر 2043030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha