۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

فضائلی:

سروش با 600 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال شرکت می‌کند

سروش با 600 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال شرکت می‌کند

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: انتشارات سروش امسال با 600 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش در آستانه آغاز بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بیش از 600 عنوان کتاب از سوی انتشارات سروش در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود که از میان آنها 50 عنوان چاپ اول و در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان هستند.

وی افزود: 50 عنوان از این کتاب‌ها امسال برای نخستین‌ بار در نمایشگاه ارائه می‌شوند که در موضوعات مختلف ازجمله: رسانه، دین، ادبیات و کودک و نوجوان هستند و در میان این کتاب‌ها می توان به ارائه ویرایش سوم مجموعه 9 جلدی شاهنامه فردوسی نسخه مسکو اشاره کرد که با همکاری دانشگاه خاورشناسی مسکو و سرویراستاری استاد مهدی قریب تهیه شده و حاصل کوشش چندین ساله محققان و پژوهشگران ایرانی است.

فضائلی اظهار امیدواری کرد مجموعه شش جلدی غرب‌شناسی که دربردارنده مطالب متنوع و جذاب از نگاه اندیشمندان و نویسندگان غربی به غرب است و برای علاقمندان به مباحث اجتماعی، علوم سیاسی و اندیشه غرب قابل استفاده خواهد به نمایشگاه کتاب امسال برسد. در این مجموعه‌ها اندیشمندان غربی مانند گابریل گرین‌برگ، جی‌.ام. بلات، جین آروِدِل و پیتر گاتشاک مشاهدات و تفکرات غرب‌شناسی خود را ارائه کرده‌اند.

مدیرعامل انتشارات سروش همچنین از انتشار کتاب اجتهاد و نوآوری از دیدگاه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) که ترجمه مجموعه مقالات عربی همایش «اجتهاد و نوآوری از دیدگاه مقام معظم رهبری» در کشور لبنان است و برای نخستین بار به زبان فارسی ترجمه و عرضه می‌شود، خبر داد.

وی از انتشار و عرضه کتاب‌های فلسفی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: کتاب‌های علم‌شناسی، جلدهای اول و دوم ، کتاب «فلسفه تکنولوژی چیست؟» و کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات علم و تکنولوژی» نیز در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شوند.

به گفته فضائلی دو کتاب رمان نوجوانان با عناوین «نامه سفید» و «برهنه‌های بی‌احساس» اثر مژگان بابامرندی در نمایشگاه عرضه می‌شوند و کتاب زندگینامه آیت‌الله سید محمود طالقانی شامل زندگینامه و شیوه‌نامه قرآنی وی به قلم ابوالفضل خوش‌منش، نیز ارائه خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات سروش به برگزاری سه نشست از سوی این انتشارات در نمایشگاه امسال نیز اشاره کرد و گفت: نشست «بررسی وضعیت کنونی تفکر در ایران» با حضور رضا داوری اردکانی به بهانه چاپ سوم کتاب «بررسی وضعیت کنونی تفکر در ایران» یکی از این نشست‌هاست. رونمایی از آثار جدیدالانتشار در حوزه کودکان و نوجوانان در سرای اهل قلم کودکان و نوجوانان نمایشگاه، دومین برنامه از برنامه‌های جنبی سروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود.

وی از تدارک مجموعه بسته‌های چهره‌ها و موضوعی در نمایشگاه امسال برای نخستین بار از سوی انتشارات سروش خبرداد و گفت: در این طرح،‌ مجموعه‌هایی از کتاب‌های منتشره سروش به تناسب موضوع یا نویسنده گردآوری شده است که با تخفیف 10 درصدی علاوه بر تخفیف معمول نمایشگاه به فروش می‌رسند که از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به بسته چهره‌ها شامل آثار آیت الله محمد شجاعی، مهدی محسنیان راد، حسن رحیم‌پور ازغدی، مرحوم قیصر امین‌پور، مرحوم سیدحسن حسینی، مرحوم سهراب سپهری، ادگار مورن و محمدرضا شرفی اشاره کرد و از مجموعه بسته‌های موضوعی نیز می‌توان به مجموعه کتاب‌های هنر دینی، خبر و خبرنگاری، سناریونویسی و نمایشنامه‌نویسی، علوم قرآنی، تئاتر، عکاسی و مباحث عاشورایی نام برد.

فضائلی همچنین با اشاره به تهیه بسته‌های پیشنهادی آثار کودک و نوجوان در غرفه کودک سروش گفت: از جمله این کتاب‌ها که در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه عرضه می‌شوند، در بخش چهره‌ها، مجموعه آثار فریبا کلهر، سوسن طاقدیس و محمدرضا سرشار و در بخش موضوعی آثار گروه‌های سنی الف، ب، ج و ...آماده و عرضه می‌شوند. هدف از طراحی این بسته‌ها و مجموعه‌ها، دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر مخاطبان به کتاب‌های سروش، در اختیار قرار دادن مجموعه‌های نسبتاً کامل از آثاری که در یک موضوع خاص یا متعلق به یک نویسنده مشهور که توسط سروش منتشر شده‌اند و همچنین تخفیف بیشتر برای مخاطبان و علاقمندان است.

کد خبر 2043199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha