۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

قهرمانی به مهر خبر داد:

برگزاری نوزدهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام در قم/ دیدار شرکت کنندگان با رهبر انقلاب

برگزاری نوزدهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام در قم/ دیدار شرکت کنندگان با رهبر انقلاب

قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام گفت: نوزدهمین دوره همایش هیئت رزمندگان اسلام با هدف بررسی نقش هیئات در مبارزه با تهدیدات فرهنگی و تبادل نظر و هماهنگی بین هیئات سراسر کشور در قم برگزار می شود.

محمد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نوزدهمین دوره همایش هیئت رزمندگان اسلام با هدف بررسی نقش هیئات در مقابله تهدیدات فرهنگی، بررسی سبک های مناسب مداحی، استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و در قم برگزار می شود.

وی تبادل نظر و هماهنگی بین هیئات سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست و بیان داشت: این همایش دهم، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت طی سه روز متوالی در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام عنوان کرد: ساعت هشت روز دهم اردیبهشت این همایش با ارائه گزارشی از هیئات رزمندگان اسلام توسط یکی از اعضای هیئت امنا آغاز شده و سید مهدی باقری پیرامون چگونگی ترویج فرهنگ مهدویت سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شعر خوانی و مداحی از جمله میان برنامه‌ها در این همایش است، ادامه داد: همچنین در همین روز آیت الله سید احمد خاتمی در سخنانی نقش هیئات را در مقابله با تهدیدات فرهنگی بررسی خواهد کرد.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام عنوان کرد: بعد از ظهر روز سه شنبه در سخنرانی های جداگانه حجت الاسلام پناهیان به بررسی روش های جذب جوانان در هیئات و حجت الاسلام صدوقی به بحث مسائل اخلاقی خواهند پرداخت.

دیدار با مقام معظم رهبری

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به برنامه های روز دوم این همایش افزود: صبح روز چهارشنبه روسای هیئات به دیدار مقام معظم رهبری رفته و بعد از مراسم دیدار در مرقد مطهر امام خمینی(ره) حضور یافته و حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران نیز سخنرانی می‌کند.

قهرمانی اضافه کرد: ساعت 16 روز چهارشنبه کارگروه های تخصصی هیئات رزمندگان اسلام پیرامون بررسی آسیب های فضای مجازی و نقش مداحی و هیئات در حرکت های اجتماعی تشکیل می شود.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام ادامه داد: صبح روز سوم این همایش حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات کشور در رابطه با نقش هیئات در تبیین گفتمان های حماسعه سیاسی و حجت الاسلام حائری شیرازی پیرامون نقش هیئت ها در ولایت فقیه و حکومت دینی سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور روسای 400 هیئت مرکزی رزمندگان اسلام، 250 هیئت پیروان عترت و 150 مسئول هیئت نوجوانان عاشورایی برگزار می شود، ابراز داشت: همچنین سید مهدی حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در رابطه با تهدیدات فرهنگی و نقش هیئات در مقابله با آن سخنرانی خواهد کرد.

قهرمانی ادامه داد: امیدواریم در پایان این همایش به نقطه نظرات و برنامه های کاربردی مناسبی برای فعالیت این هیئت ها در سال جاری تدوین شود.

 

کد خبر 2043318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha