۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

بابابزرگ سبیل موکتی سیدآبادی راهی نمایشگاه کتاب می‌شود

بابابزرگ سبیل موکتی سیدآبادی راهی نمایشگاه کتاب می‌شود

«بابابزرگ سبیل موکتی»، نام تازه‌ترین رمان علی اصغر سیدآبادی است که برای کودکان و نوجوانان منتشر شده و در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «بابابزرگ سبیل موکتی»، نام تازه‌ترین رمان علی اصغر سیدآبادی است که برای کودکان و نوجوانان منتشر شده و در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود. این رمان را نشر افق در ۲۶۸ صفحه منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرده و در غرفه‌اش در نمایشگاه نیز عرضه می‌کند.

«بابابزرگ سبیل موکتی»، داستان پسربچه‌ای است که یک روز در مدرسه به او می‌گویند، پدر و مادرش ناگهان و بی‌خبر به یک سفر رفته‌اند و او باید به خانه پدر بزرگش برود.او که نمی‌داند پدر و مادرش برای چه و به کجا رفته‌اند، به خانه پدر بزرگ و مادربزرگش می‌رود.

پدر بزرگ او سبیل‌های بسیاربزرگی دارد و با سبیل‌هایش مشهور است، اما از وقتی که از تلویزیون برای ضبط برنامه‌ای درباره سبیل‌های او می‌آیند و برنامه پخش می‌شود، اتفاقی غیر عادی رخ می‌دهد. سبیل‌های پدر بزرگ روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. رشد سبیل‌های او هم باعث به هم خوردن نظم زندگیشان می‌شود و هم خبرنگاران و مدیران دولتی را به خانه آن‌ها سرازیر می‌کند و هم موقعیت پسربچه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مادر بزرگ اصرار دارد که پدر بزرگ سبیل‌هایش را کوتاه کند و پدر بزرگ مردد است، اما تصمیم به پسربچه سپرده می‌شود. پدر بزرگ ریاست سبیل‌هایش را به نوه‌اش می‌سپارد و می‌گوید اگر استفاده‌ای برای سبیل‌ها پیدا کند که مفید باشد، حاضر است آن‌ها را نگه دارد. اما آیا او می‌تواند چنین راهی پیدا کند؟

ادامه رمان جستجو‌ها و کوشش‌های پسر برای حفظ سبیل‌های بابابزرگ سبیل موکتی است؛ جستجو و کوشش‌هایی که رفته رفته به یک حرکت اجتماعی تبدیل می‌شود. این رمان، داستانی فانتزی و طنزآمیز دارد و از زبان‌‌ همان پسربچه نوشته شده است.

 «بابابزرگ سبیل موکتی»، سومین رمان علی اصغر سیدآبادی است. او پیش از این «شاهزاده بی‌تاج و تخت زیر زمین» را در نشر چشمه و «پروانه سفید و پنجره‌های رنگارنگ» را در نشر قطره منتشر کرده است که «شاهزاده بی‌تاج و تخت زیر زمین» توسط شورای کتاب کودک ایران برگزیده شده است. سیدآبادی هم چنین سال گذشته «سرگذشت شعر» را برای نوجوانان در انتشارات افق منتشر کرده است.

کد خبر 2043684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha