۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

توافق جدید برقی ایران- گینه‌ بیسائو/ ایران در غرب آفریقا نیروگاه می‌سازد

توافق جدید برقی ایران- گینه‌ بیسائو/ ایران در غرب آفریقا نیروگاه می‌سازد

وزیر نیرو از توافق ایران و گینه بیسائو برای ساخت نیروگاه، شبکه انتقال و توزیع برق در غرب آفریقا خبر داد و اعلام کرد: در صورت تامین انرژی، متخصصان داخلی یکساله اولین نیروگاه برق را در این کشور افریقایی احداث می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو در تشریح مذاکرات جدید انرژی جمهوری اسلامی ایران و گینه بیسائو در تهران، گفت: با توافق انجام گرفته بین دو طرف به‌زودی هیات کارشناسی از ایران برای ساخت نیروگاه‌های جدید برق بادی، خورشیدی و توسعه شبکه و خطوط انتقال برق به این کشور آفریقایی سفر خواهند کرد.

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی ایران برای ساخت و توسعه نیروگاه‌های برق در گینه بیسائو، تصریح کرد: بر این اساس آمادگی خود را به دولت "بیسائو" برای ساخت نیروگاه‌های برق بادی 660 كيلوواتي اعلام کرده ایم.

این عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه با توجه به بارندگی‌های شدید فصلی در گینه بیسائو زمینه ساخت نیروگاه‌های برقآبی مقیاس کوچک و تولید پراکنده هم در این کشور آفریقایی وجود دارد، اظهار داشت: در صورت تامین انرژی مورد نیاز شامل سوخت مایع و یا گاز طبیعی، امکان ساخت اولین نیروگاه برق در گینه بیسائو در مدت یکسال توسط متخصصان ایرانی وجود دارد.

این مقام مسئول همچنین از توافق تهران و بیسائو به منظور آموزش کارکنان آب و برق گینه بیسائو خبر داد و افزود: هم اکنون ایران به دانش فنی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تمامی تاسیسات صنعت برق همچون نیروگاه، شبکه انتقال و توزیع برق دست یافته است.

آمادگی گینه بیسائو برای ساخت نیروگاه توسط ایران

"فوستينو فودوت ايمبالي" وزير خارجه گينه بیسائو هم در حاشیه مذاکرات با ایران با بیان اینکه انرژي بخشی تعيين‌كننده در توسعه گینه بیسائو بوده و هدف از مذاکره با ایران برطرف كردن مشكل انرژي گینه بیسائو است، گفت: با وجود گذشت 40 سال از استقلال گینه بیسائو، این کشور هم اکنون فقط 9 مگاوات برق توليد مي كند.

این عضو کابینه دولت بیسائو با اشاره به وجود مناطق كوهستاني در اين كشور آفریقایی و اينكه در فصل بارندگي سرعت باد زياد و بين 50 تا 100 كيلومتر است، اظهار داشت: گينه بیسائو براي نصب نيروگاه‌هاي بادي 660 كيلوواتي و ساخت سامانه‌هاي خورشيدي در جزاير اين كشور توسط متخصصان ایرانی اعلام آمادگي کرده است.

به گفته وی در بیسائو پايتخت این کشور، يك نيروگاه 25 مگاوات كافي است ولي مي خواهيم به خارج از پايتخت هم برق انتقال داده شود و از این رو يك نیروگاه 25 مگاواتي ديگر هم باید احداث شود.

وزير امور خارجه گينه بیسائو همچنین خواستار توسعه شبکه انتقال و توزیع برق در سطح کل این کشور آفریقایی شده است.

به گزارش مهر، جمهوری گینه بیسائو کشوری در غرب آفریقا، در حاشیه سواحل اقیانوس اطلس شمالی و بین کشورهای گینه و سنگال قرار گرفته است.

کد خبر 2043951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha