۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴

دستور:

15درصد پروتئین مصرفی کشور را آبزیان تشکیل می‌دهند/تولید واکسن ماهیان سرد آبی توسط متخصصان ایرانی

15درصد پروتئین مصرفی کشور را آبزیان تشکیل می‌دهند/تولید واکسن ماهیان سرد آبی توسط متخصصان ایرانی

شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید سالم آبزیان در کشور گفت : 15 درصد پروتئین مصرفی کشور را آبزیان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دستور ظهر روز سه شنبه در دومین همایش ملی پرورش ماهیان سرد آبی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به  تولید سالم آبزیان در کشور اذعان داشت: 15درصد از پروتئین مصرفی در کشور توسط آبزیان تامین می شد و باید این مقدار مصرف را در کشور گسترش دهیم .

وی گفت: یکی از اصول مهم در پرورش آبزیان در کشور رعایت اصول بهدا شتی است و باید به آن توجه ویژه ایی کرد تا محصولی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: از اقدامات مهم سازمان دامپزشکی کشور می توان به تولید واکسن در داخل کشور برای ماهیان سرد آبی اشاره کرد و این واکسن با تحقیقات و پژوهش های متخصصین داخل کشور ساخته شد.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری بعنوان  قطب تولید ماهی سرد آبی انتخاب شد و از نظر کنترل بیماری های آبزیان نیز از رتبه خوبی برخوردار است.

دستور بیان کرد: تولیدات آبزی در کشور باید کاملا بهداشتی و سالم باشد و در حال حاضر آبزیان موجود در بازار سالم و بهداشتی هستند.
 

کد خبر 2044356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha