۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۸

وزیر ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب:

عرضه 457 هزار عنوان کتاب از سوی 4145 ناشر داخلی و خارجی

عرضه 457 هزار عنوان کتاب از سوی 4145 ناشر داخلی و خارجی

به گفته وزیر ارشاد، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 207 هزار عنوان کتاب از سوی 2545 ناشر داخلی و 250 هزار عنوان کتاب توسط 1600 ناشر خارجی از 77 کشور عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور در مصلای تهران افتتاح شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی درآیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امسال 2545 ناشر داخلی با 207 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت کردند. همچنین 1600 ناشر خارجی از 77 کشور جهان با 250 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته وی، امسال همچنین 102 ناشر الکترونیک از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب تهران به عرضه تازه‌ترین آثار خود می پردازند. در بخش مربوط به بازار جهانی کتاب هم بیش از 90 مرکز و موسسه نشر حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری 150 نشست تخصصی در حوزه های مختلف مرتبط با کتاب در سراهای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و با اشاره به پاسداشت استاد شهید مرتضی مطهری در نمایشگاه بیست و ششم، گفت: اجرای برنامه‌های خاصی مرتبط با قیام 15 خرداد در آستانه پنجاهمین سال شروع این نهضت در نمایشگاه امسال خواهیم داشت.

حسینی گفت: امسال در سالن یاس هم با تجربه‌ای که از دو سال اخیر کسب کردیم کارنامه نشر کشور را در سال 91 عرضه کرده ایم که شامل بیش از 3500 عنوان کتاب است.

وی همچنین از اختصاص بالغ بر 60 میلیارد ریال یارانه به 250 هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای خرید منابع مورد نیازشان از نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: به مراکز علمی و دانشگاهی هم یارانه تعلق گرفته است.

به گفته حسینی یارانه کتاب‌های خارجی بر اساس ارز مبادله‌ای به این بخش از نمایشگاه تعلق گرفته است.

کد خبر 2044448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha