۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۷:۲۷

زاکانی در جمع دانشجویان اهل تسنن سیستان و بلوچستان:

همه شعار های انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد/ وحدت شیعه و سنی زمینه ساز پیشرفت کشور

همه شعار های انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد/ وحدت شیعه و سنی زمینه ساز پیشرفت کشور

دبیرکل جمعیت رهپیویان انقلاب اظهار داشت: همه ظرفیتهای کشور به کمک وحدت مردم به خصوص شیعه سنی می تواند امکانی را فراهم کند که زودتر به قله و افقی که مدنظر انقلاب است برسیم و برای رسید به آن، چارچوب و برنامه مشخص شده است تا از همه ظرفیتها استفاده شده و به تمام شعارهای انقلاب توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در جلسه هم اندیشی جوانان و نخبگان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شیعیان و اهل تسنن اشتراکات جدی با هم دارند که بالاترین و مهم ترین آن مسلمان بودن است.

وی اظهار داشت داعیه این را نداریم که بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلام را به طور کامل در کشور پیاده کردیم اما همین قدر که یک عطری از اسلام از ایران به مشام رسد، ایران را نسبت به پیش از انقلاب برجسته تر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مقایسه بین جمهوری اسلامی ایران و مصر در طول 34 سال گذشته انجام دهیم جایگاه این دو کشور قابل قیاس نیست. در یک بازی زمانی سادات در مصر قرار داد کمپ دیوید  را امضا کرد و امام نیز انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی اظهار داشت بعد از 34 سال از کمپ دیوید امروز در حدود 2 میلیون نفر در قاهره شبها در قبرستانها می خوابند و این در حالی است که مسوولان سابق مصر چیزی برای آمریکاییها کم نگذاشتند، اما در مقابل به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنید که در کجا ایستاده است و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی اظهار داشت دشمن از همان ابتدای انقلاب برای ایجاد اختلاف توجه به قومیت گرایی و گسست منطقه ایی داشت و به عنوان یک راهبرد امروز اختلاف بین قومیت های مختلف و ایجاد جنگ و درگیری  در منطقه را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: این درحالی است که انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و مقام معظم رهبری به همراه علما بزرگ شیعه و سنی دعوت به وحدت را دستور کار خود قرار دادند.

زاکانی تصریج کرد: شیعیان و اهل تسنن ایران باید دست به دست هم بدهند تا با ایجاد یک ظرفیت بزرگ در مسیر اعتلای کشور گام بردارند.

دبیرکل جمعیت رهپیویان انقلاب اظهار داشت: همه ظرفیتهای کشور به کمک وحدت مردم ایران می تواند امکانی را فراهم کند که زودتر به قله و افقی که مدنظر انقلاب است برسیم و برای رسیدن به این افق چارچوب و برنامه مشخص شده است که از همه ظرفیتها استفاده شده و به تمام شعارهای انقلاب توجه شود.

زاکانی در ادامه افزود: اگر هاشمی شکوفایی اقتصادی، خاتمی آزادیخواهی و احمدی نژاد عدالت خواهی را شعار خود قرار داده اند؛ فارغ از نقدهایی که به آنها وارداست، باید به همه ظرفیتهای کشور و شعارهای انقلاب توجه شود تا ایرانی آزاد پیشرفته و صاحب یک جایگاه رفیع جهانی را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این امر میسر نمی شود مگر اینکه متن جامعه فعال شود همانطور که در دوران دفاع مقدس مردم در جبهه ها حضور یافتند و دیگر آن زمان بحث شیعه و سنی مطرح نبود. کسی در دوران جنگ از دیگری نمی پرسید که شما چه قومیت و چه مذهبی دارید.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم این پتانسیل را می توان امروز در جامعه ایجاد کرد و اگر این تفکر ناب بر اساس اسلام ناب محمدی ایجاد شود و با یک بصیرت کافی دشمن مشترک خود را بشناسیم و با دقت ادامه مسیر دهیم به لطف خدا در مسیر پیشرفت اسلامی حرکت خواهیم کرد.

در ادامه جلسه برخی دانشجویان مشکلات اهل تسنن را در محیط های علمی و مذهبی، کمبود برخی امکانات و همچنین مشکلات سر راه استخدام اهل تسنن اشاره کردند.

زاکانی در ادامه خاطر نشان کرد یک بخشی از اشکلاتی که دانشجویان مطرح کردند عمومی است مانند مشکلات در بحث استخدام و یا ضعفها و کاستی هایی که در بروکراسی های اداری وجود دارد این اشکلات بیشتر به سلایق افراد و به قانون بر می گردد و به بحث شیعه و سنی بودن ربطی ندارد ما باید یاد بگیریم دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست شیعیان و اهل تسنن اعتقادات همدیگر را بپذیرند گفت: اما بحث و مباحثه علمای شیعه و سنی برای شفاف سازی بسیار خوب است و از آن استقبال می کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپیویان انقلاب با اشاره به مقدسات مشترک بین شیعیان و اهل تسنن اظهار داشت: قرآن و پیامبر اکرم مشترکات مذهبی ما هستند و اگر هر دولتی بر اساس مبانی درست قانون حرکت کند می تواند بسیاری از این مشکلات را برای همه مردم اعم از شیعیان و اهل تسنن حل کند.

 وی اظهار داشت: البته بخشی از اشکلاتی که دانشجویان مطرح کردند، به اختلافاتی بر می گردد که دشمن در حال تشدید آن است و دعوای انگلیسی بین شیعه و سنی را راه انداخته است.

دبیرکل جمعیت رهپیویان انقلاب تصریح کرد: اندیشه های امام خمینی (ره) و مقام مظعم رهبری  فراتر اختلافات از شیعه و سنی است. به طوری که هر دو این بزرگوار داعیه آزادی فلسطین و قدس را دارند فلسطینی که اکثریت آنها سنی هستند.

وی اظهار داشت: عده ای می خواهند ما در کنار هم نباشیم و اگر توهینی هم به اهل تسنن می شود از نظر مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) حرام است.

وی گفت: دشمن با سرمایه گذاری بر روی براداران اهل تسنن کار را به جایی می رساند که امنیت کشور را به خطر می اندازد و جریان خطرناک وافراطی مانند گروهک عبدالمالک ریگی تشکیل می شود که آسیب آن را شیعه و سنی خواهند دید. اما در کنار این گروه نیز جریانی انقلابی توسط سنی ها تشکیل می شود. وی گفت: ما تا تحقق برقراری عدالت کامل در جامعه  فاصله داریم برای بنده محرومیت در یک منطقه سنی یا شیعه فرقی نمی کند بلکه ما موظف هستیم طبق قانون فقر را محرومیت را ریشه کن کنیم.

وی اظهار داشت: اگر کسی با مبانی دین اسلام آشنا باشد دیگر دراین سطح یعنی اختلاف بین شیعه و سنی فکر نمی کند چرا که دشمن مشترک ما کس دیگری است.

کد خبر 2044475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha