۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶

محمود مشحون در گفتگو با مهر:

تضمین امنیت عراق به من مربوط نیست/ بچیروویچ قرارداد ندارد

تضمین امنیت عراق به من مربوط نیست/ بچیروویچ قرارداد ندارد

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به صحبت‌های سرمربی تیم ملی این رشته مبنی بر اینکه امیدوارم وضعیت قراردادم مشخص شود، گفت: با توجه به پایان همکاری بچیروویچ با مهرام و طبق صحبت‌های قبلی، این مربی از ابتدای فروردین در اختیار فدراسیون است اما او برای این مرحله از همکاری هنوز قرارداد ندارد.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیش از یک سال از حضور مهمد بچیروویچ در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گذرد، اظهارداشت: قرارداد این مربی با فدراسیون بسکتبال 4 ساله است اما بر اساس قانونی که پیش از نوروز امسال از سوی کمیته ملی المپیک ابلاغ شد، باید این قرارداد همکاری سال به سال تمدید شود. در کل کمیته ملی المپیک تاکید کرده که تمام فدراسیون‌ها مجاز هستند قرارداد با مربیان خارجی را سال به سال تمدید کنند.

وی تصریح کرد: فدارسیون بسکتبال پس از دریافت این ابلاغیه آن را عینا به بچیروویچ منتقل کرد. همکاری بچیروویچ با تیم مهرام همزمان با پایان مسابقات لیگ برتر به پایان رسید و این مربی طبق صحبت‌های قبلی از ابتدای فروردین در اختیار فدراسیون است. البته بچیروویچ برای امسال قرارداد رسمی ندارد چون طبق ابلاغیه کمیته ملی المپیک قرارداد وی باید برای امسال تمدید شود. البته هیچ مشکلی نیست چون همان طور که بچیروویچ اعلام کرده همکاری میان وی و فدراسیون بر مبنای صداقت است.

رئیس فدراسیون بسکتبال یادآور شد: حتی با این وجود طی دو هفته گذشته سه بار با مهمد بچیروویچ جلسه داشته‌ایم. او همراه با بوبان میتف برای تیم ملی و تیم‌های دیگر رده‌های سنی برنامه ریزی کرده است. طی همین روزها هم قرارداد بچیروویچ را تمدید خواهیم کرد تا همکاری با او وجه قانونی بگیرد.

مشحون همچنین در مورد قرارداد بوبان میتف با فدراسیون بسکتبال گفت: این مربی تا پایان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که به میزبانی ایران برگزار خواهد حتما با بسکتبال ایران همکاری خواهد داشت. 

وی که ریاست کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا را بر عهده دارد در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مسابقات باشگاهی این منطقه، برگزاری آن در دهوک عراق و اینکه "آیا این کشور امنیت لازم برای این مسابقات را دارد و شما این امنیت را تضمین می‌کنید"؟، اظهارداشت: مسئله امنیت عراق و دهوک ارتباطی به من ندارد که آن را تضمین کنم. حتی رئیس فدراسیون عراق هم نمی‌تواند تضمین کننده امنیت لازم باشد. من هم هر حرفی در این زمینه بزنم، اشتباه است.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه در این زمینه دولتمردان باید ورود کنند و نظر بدهند، ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها نمی‌توان نسبت به اعزام یا عدم اعزام نمایندگان ایران به مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا تصمیم گیری کرد. به همین دلیل به صورت مکتوب از وابا و دبیر کل این کنفدراسیون خواسته‌ایم تا در مورد امنیت عراق اعلام نظر کنند. به طور حتم در صورتیکه کوچکترین احساس بی امنی شود از اعزام نمایندگان ایران خودداری خواهد شد.

مشحون با یادآوری اعلام آمادگی پتروشیمی و ماهان به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا برای برگزاری این رقابت‌ها تاکید کرد: با توجه به پاسخی که وابا به درخواست مکتوب ما خواهد داد و در صورت لزوم پیشنهاد نمایندگان ایران را مطرح می‌کنیم. ضمن اینکه مسئولان این دو تیم پیشنهاد داده‌اند در صورت صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا آمادگی میزبانی این رقابت‌ها را هم دارند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان در مورد شکایت این فدراسیون از شرکت چینی توضیح داد و گفت: با یک شرکت چینی به عنوان اسپانسر قرارداد همکاری داشتیم. طبق قرارداد این شرکت باید علاوه بر تهیه البسه ملی‌پوشان ایران، جایزه قهرمانی‌های آنها را متقبل می‌شد. اما این شرکت فقط یک سال به تعهدات خود عمل کرد و طی دو سال گذشته هیچ اقدامی انجام نداد. در حالیکه طی این مدت در رقابت‌های غرب آسیا، کاپ آسیا و جوانان روی سکو رفتیم و طبق قرارداد این سه تیم مستحق دریافت پاداش از سوی این شرکت هستند. در هر صورت فدراسیون از این شرکت به اداره حقوقی فدراسیون جهانی شرکت کرده و پیگیر موضوع خواهد بود.

کد خبر 2044549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha