۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۱

معاون نیکزاد به مهر اعلام کرد:

30 درصد مردم به کمک دولت برای تامین مسکن نیازی ندارند

30 درصد مردم به کمک دولت برای تامین مسکن نیازی ندارند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 30 درصد از مردم به کمک حمایتی دولت برای تامین مسکن نیازی ندارند، گفت: عرضه یک میلیون و 700 هزار واحد در 6 ماهه اول سال 92 تکمیل می شود و پتانسیل خوبی است که هم قیمت مسکن کاهش پیدا کند و هم اجاره بها به قیمت متعادلی برسد.

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر در خصوص اینکه تاثیر افزایش قیمت مسکن بر متقاضیان، گفت: یک عده برای تامین مسکن نیاز به حمایت دولت ندارند و بنده فکر می کنم که 30 درصد جامعه نیاز به حمایت دولت نداشته باشند، همچنین حدود 20 درصد هم نیاز به تسهیلات بانکی دولت دارند، یعنی در صورت تامین تسهیلات مورد نیاز می توانند صاحب مسکن شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما یک تعداد قابل توجهی از متقاضیان به کمک دولت نیاز دارند و این وظیفه دولت است که برای این عده از افراد مسکن تهیه کند و باید به عنوان و اولویت دولتها قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن افراد کم درآمد باید فعالیت کند، اظهار داشت: عرضه یک میلیون و 700 هزار واحد برنامه ریزی شد که در سال 92 و 6 ماهه اول سال تکمیل می شود و پتانسیل خوبی است که هم قیمت مسکن کاهش پیدا کند و هم اینکه اجاره بها به قیمت متعادلی برسد.

صومعلو در خصوص تاثیر افزایش قیمت مسکن بر مسکن مهر، اظهار داشت: این ارزش افزوده ای است که متقاضیان مسکن مهر به دست آوردند، ضمن آنکه افزایش قیمت در مابقی بازارها، به طور حتم بر بازار مسکن هم تاثیر گذار است و اقتصاددانها هم معتقدند که تحریمها و هدفمندی یارانه ها تاثیر بسیار موثری بر قیمت مصالح داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دلیل برنامه ریزی خوب دولت، مسکن مهر توانست در تمام شهرها موثر باشد، بیان کرد: افتتاح‌های مسکن مهر تقاضای این دسته از متقاضیان را جوابگو است و تاثیر زیادی را بر قیمت مسکن گذاشته است.

 

کد خبر 2044587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha