۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

پارلمان قبرس دریافت وام از تروئیکا را تصویب کرد

پارلمان قبرس دریافت وام از تروئیکا را تصویب کرد

پارلمان قبرس شب گذشته تنها با چند رای بیشتر، با طرح دریافت 10 میلیارد یورو وام جدید موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مجلس قبرس پس از آن با دریافت این وام موافقت کرد که دولت این کشور نسبت به تاخیر در تصویب و یا مخالفت با دریافت آن هشدار داده بود.

طرح دریافت وام جدید با 29 رای مثبت در برابر 27 رای مخالف به تصویب رسید. تصمیم دولت برای دریافت این وام با حمایت احزاب ائتلافی که در حدود 20 نماینده در مجلس دارند همراه بود. علاوه بر این بیست نفر، هشت نمانیده از حزب میانه رو DIKO و دو نفر از اعضای حزب "اروپا" به این طرح رای مثبت دادند.

این دومین وامی است که دولت جدید قبرس از تروئیکا (اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا) دریافت می کند.

وزیران اقتصادی کشورهای عضو یورو در نشست 23 فروردین ماه خود که در دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی برگزار شد، موافقت کردند برای خروج قبرس از بحران 10 میلیارد یورو به این کشور وام بدهند.

به موجب دریافت این وام قبرس نیز متعهد می شود که نرخ مالیات ها را افزایش و هزینه را کاهش داده و برای توانایی در بازپرداخت بدهی های خود دست به انجام اصلاحات بنیادین بزند.

پیشتر اتحادیه اروپا نیز با پرداخت این وام موافقت کرده بود.علاوه بر این موضوع، وزیران اقتصادی کشورهای عضو یورو با تمدید مهلت بازپرداخت بدهی های ایرلند و پرتغال به اتحادیه اروپا به مدت هفت سال دیگر نیز موافقت کردند.

این اقدام با هدف کمک به این دو کشور برای حل مشکلات مالی و اقتصادی آنها انجام می شود.

 

 

کد خبر 2044603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha