۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

اعتمادی:

مطهری معلم برجسته انقلاب/ شهید مطهری الگوی واقعی مربیان متعهد

مطهری معلم برجسته انقلاب/ شهید مطهری الگوی واقعی مربیان متعهد

ریگان – خبرگزاری مهر: فرماندار ریگان شهید مطهری را الگوی واقعی معلمان و مربیان متعهد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اعتمادی صبح چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌نور واحد ریگان اظهار داشت: منش استاد شهید مطهری حکایت از پیوند عمیق دیانت و عقلانیت دارد و معلمان در پرتو اندیشه تابناک این متفکر و اندیشمند متعهد، نسل پویایی را تربیت و تحویل جامعه می‌دهند.وی افزود: الگوسازی راه و روش و شخصیت والای شهید مطهری توسط معلمان و مربیان، هدف اصلی نامگذاری روز شهادت این بزرگوار به نام روز معلم بوده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: شهید مطهری الگوی واقعی معلمان و مربیان متعهد و آگاه به زمان و معلم و مربی برجسته انقلاب اسلامی است، این عالم دینی، فرهنگی و علمی توانست با ژرف‌اندیشی و جامع‌نگری، تربیت دانشجویان و طلاب جوان و تولید بیش از 70 اثر خدمات برجسته‌ای به مکتب اسلام در عصر حاضر و آینده ارائه دهد.

وی گفت: تربیت دینی، فرهنگی و آموزشی افراد در حوزه‌ها و مراکز آموزشی، داشتن واقع بینی، تفکر انقلابی، تعهد قلم، بیان رسا و آثار ارزشمند از ویژگی‌هایی است که سبب شده تا شهید مطهری به عنوان الگو و نمونه برای معلمان، استادان و فرهنگیان مطرح شود.

اعتمادی عنوان کرد: شهید مطهری مسئله آزادی، دموکراسی، ولایت فقیه، نقش زن و تمام ابعاد استقلال از جمله فرهنگی و مکتبی را بررسی کرده و به صراحت بیان کرد که اگر انقلاب به عدالت اجتماعی عمل نکند، شکست می‌خورد و اگر ما به رویه حیات پیشین باز گردیم، خداوند این نعمت را از ما می‌گیرد.

وی افزود: نامگذاری سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مطهری به نام روز معلم به حق بوده و به فرموده مقام معظم رهبری شهید مطهری یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بوده است.

فرماندار ریگان عنوان کرد: همه سخنرانی‌ها و آثار نوشتاری استاد شهید مطهری برخاسته از نیازهای فکری و اجتماعی زمانه است که فراروی مردم به ‌ویژه نسل تحصیل ‌کرده و دانشگاهی قرار دارد.

اعتمادی تصریح کرد: شهید مطهری در دوره‌ای که انواع مکاتب رواج داشت با نوشتن کتاب‌های اصول فلسفه و روش رئالیسم، علل گرایش به مادیگری و نقدی بر مارکسیسم پاسخگوی نیازهای فکری جوانان بود.

کد خبر 2044656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha