۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

حجت الاسلام صدیقی:

زن محور ایجاد خانواده سعادتمند است

زن محور ایجاد خانواده سعادتمند است

قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران کانون خانواده را هسته اولیه سعادت جامعه برشمرد و گفت: جامعه سعادتمند متشکل از خانواده سعادتمند است و محور در این زمینه زن خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای شرکت کننده در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئات رزمندگان اسلام در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم، عفت و حیا را منشأ استحکام نظام خانواده ذکر کرد و بی بند و باری را عاملی برای از هم پاشیده شدن نظام خانواده عنوان کرد.

وی ابراز داشت: جامعه سعادتمند متشکل از خانواده سعادتمند است و محور در این زمینه زن خانواده بوده و پای بند نبودن به درون خانه باعث مفاسد می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: عرفان، شهود حق تعالی، حکمت و منطق و زندگی استوار شده بر برهان به برکت اهل بیت(ع) است و اگر اهل بیت از قرآن جدا می‌شدند حقوق، عرفان، اخلاق و سیاست قرآن برای ما نمی‌ماند و عترت است که مفسر قرآن است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: قرآن کریم مودت خانواده اهل بیت(ع) را واجب اعلام کرده است، مودت درجه بالای محبت است که در وجود انسان موج داشته و انسان را وادار می‌کند که همواره برای محبوب خود دلتنگی داشته باشد.

وی تأکید کرد: فاطمه زهرا(س) همان علی مرتضی است ، درست هم سنگ با امیرالمومنین(ع) بوده و همچون او مظهر عجایب، مطهر اول و آخر و جام پیامبر و قرآن ناطق است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در عالم امان هر چه تاکنون واقع شده و الان واقع می شود و تا قیامت واقع می شود وجود پیامبر، علی و فاطمه زهرا است که واسطه ای در فیض هستند.

وی بیان داشت: همه چیز در عالم به حضرت زهرا(س) بر می گردد و صفات حضرت زهرا به یک اعتبار همه صفات خدا است و یکی از برجستگی های حضرت حیا و عفت ایشان بود که در حیا شاخص و الگو بود و هم نسبت به نامحرم حریم نگه می داشت و بهترین زینت برای زن را حجاب او معرفی می‌کرد.


کد خبر 2044682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha