۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱

بر اساس یک نظر سنجی:

محبوبیت "مارین لپن" از اولاند پیش گرفت/ وعده هایی که عملی نشد

محبوبیت "مارین لپن" از اولاند پیش گرفت/ وعده هایی که عملی نشد

بر اساس نظر سنجی که اخیرا انجام گرفته است محبوبیت رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه به دلیل عمل نکردن به وعده های بزرگی که داده بود به پایین ترین حد خود رسیده به گونه که رهبر ناسیونالیست جبهه ملی فرانسه امروز از اولاند سبقت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنلامه سوئیسی "تاگس انسایگر" بر اساس یک نظر سنجی که موسسه تحقیقاتی CSA انجام داده اگر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امسال برگزار می شد اولاند شانسی برای پیروزی نداشت.

تنها 19 درصد از 1027 فرد پرسش شونده در این نظر سنجی اعلام کردند که در دور اول چنین انتخاباتی رای خود را به اولاند سوسیالیست می دادند. این در حالی است که در سال گذشته این رئیس جمهوری 58 ساله در اولین دور انتخابات 28.6 درصد آراء را از آن خود کرد. در دومین دور انتخابات نیز در ماه می اولاند بالاخره با کسب 51.6 درصد آراء به عنوان رئیس جمهوری فرانسه انتخاب شد.

اما بر اساس نظر سنجی CSA امروز دو شخصیت معروف دیگر از اولاند سبقت گرفته اند.34 درصد پرسش شوندگان در این نظر سنجی خواهان بازگشت سارکوزی هستند. 26 درصد نیز "مارین لپن" رئیس جبهه ملی فرانسه را گزینه بهتری برای ریاست جمهوری ارزیابی کردند.

بر اساس نظر سنجی دیگری که موسسه Opinionway انجام داده است تنها 34 فرانسویها از کار اولاند راضی هستند.

اولاند مسئولیت خود را با دادن وعده های بزرگ به مردم فرانسه آغاز کرد ، وی می خواست 150 هزار موقعیت کاری برای بیکاران خلق کند، سن بازنشستگی را برای افرادی که زود استخدام شده اند به 60 سال کاهش دهد و همچنین طرح مالیات بر ثروت را اجرایی کند.

این در حالی است که نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است. در اواخر مارس آمارها 3.22 میلیون بیکار را در فرانسه نشان دادند که حدود 300 هزار نفر بیشتر از سال گذشته بوده است.

بر اساس نظر سنجی CSA در حزب اولاند تنها سه درصد اعتقاد دارند که اقدامات وی برای کاهش بیکاری در فرانسه کافی است.

به گزارش روزنامه لفیگارو چاپ فرانسه جبهه ملی فرانسه به رهبری مارین لپن از چنین شرایطی سود می برد.

کد خبر 2044709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha