۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

اوباما دوباره وعده داد/

گوانتانامو را تعطیل می کنیم

گوانتانامو را تعطیل می کنیم

همزمان با افزایش حساسیت های بین المللی در مورد سلامت زندانیان حاضر در گوانتانامو که دست به اعتصاب غذا زده اند، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر وعده قدیمی خود مبنی بر تعطیل کردن زندان گوانتانامو را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالیکه شمار اعتصاب کنندگان زندان گوانتانامو به نزدیک 100 نفر رسیده، "باراک اوباما" مجددا وعده بستن زندان گوانتانامو را مطرح کرد .

رئیس جمهور آمریکا گفت: این پایگاه نگهداری زندانیان، منافع امریکا را تخریب می کند. گروه های حقوق بشر از این وعده مجدد اوباما استقبال کرده اند اما برخی فعالین خواستار اقدام فوری و نه فقط وعده شده اند.

اوباما تاکنون چندین بار، خصوصا در زمان تبلیغات دور دوم ریاست جمهوری این وعده را مطرح کرده و پس از اینکه ریاست را به دست گرفت، کنگره را به دلیل مانع شدن برای انجام این وعده سرزنش کرد. او اکنون گفت که با نمایندگان در این باره مجددا وارد تعامل خواهد شد.

اعتصاب گوانتانامو، اعتراض ها و محکومیت های بین المللی را به همراه داشته است، و نهادهای امنیتی آمریکا برای شکستن اعتصاب این زندانیان تغذیه اجباری آنها را در دستور کار قرار داده اند که این اقدام وضعیت زندان را وخیم تر کرده است.

به گفته ارتش امریکا، تاکنون تغذیه اجباری برای 21 زندانی اعمال شده است که این امر از طریق رساندن مواد غذایی از راه لوله به بدن فرد مورد نظر صورت می گیرد. در روزهای گذشته نیز 40 پرسنل پزشکی نیز برای کمک به تیم پزشکی موجود در گوانتانامو به این محل انتقال داده شده اند.


 

کد خبر 2044765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha