۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

آگاتا کریستی به سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب راه یافت

آگاتا کریستی به سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب راه یافت

بخش کودک و نوجوان انتشارات هرمس، 46 عنوان کتاب از مجموعه داستان‌های آگاتا کریستی را با عنوان کیمیا و کاراگاه منتشر کرده و در نمایشگاه کتاب تهران سالن کودک و نوجوان در اختیار نوجوانان علاقه مند گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون 46 عنوان کتاب از داستان های آگاتا کریستی با عنوان کیمیا و کاراگاه منتشر شده که سه عنوان "شکار قاتل"، "جنایت‌های میهن‌پرستانه" و "فیل‌ها به خاطر می‌آورند" عناوین تازه از این مجموعه است.

مجید اسپان‌منش یکی از حاضران در غرفه انتشارات هرمس همچنین از انتشار «خانه زیبای من» به عنوان تازه‌ترین داستان برای نوجوانان خبر داد و افزود: امروز نوجوانان به دنبال داستان‌های پلیسی و ماجراجویانه هستند از این رو مجموعه کتاب‌های کیمیا و کاراگاه و داستان‌های پلیسی دیگر برای آنها جذاب است و به کتابخوان‌شدنشان کمک می‌کند.

او با اشاره به اینکه هنوز نمی‌تواند میزان استقبال مخاطبان را برآورد کند، گفت: امروز نخستین روز نمایشگاه است و نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد مخاطبان کودک و نوجوان تا چه اندازه از نمایشگاه بازدید می‌کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت تورم و مشکلات اقتصادی حضور بازدیدکنندگان کمرنگ‌تر از سال‌های پیش باشد برای مثال واحد کودکان و نوجوانان نشر هرمس (کیمیا) در نمایشگاه کتاب امسال مجموعه‌ای با عنوان کیمیا و رنگین‌کمان در نظر گرفته و با 50 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

او در پاسخ به اینکه تخفیف 50 درصدی برای یک مجموعه داستان تا چه اندازه مقرون به صرفه است بیان کرد: این اقدام کیمیا، گونه‌ای جذب مخاطب است. ما با این کار می‌خواهیم انتشارات و کتاب‌های خود را به مخاطبان تازه‌مان معرفی کنیم.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که سالن کودک و نوجوان به لحاظ بصری هیچ جذابیتی برای این گروه سنی ندارد.

کد خبر 2044948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha