۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

طباطبایی:

حضور 2 هزار دانش آموز درمسابقات استانی قرآن/ برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام می شوند

حضور 2 هزار دانش آموز درمسابقات استانی قرآن/ برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام می شوند

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از حضور قریب به 2 هزار دانش آموز در مرحله استانی سی‌ و ‌یکمین مسابقات قرآن و معارف این استان خبر داد.

سید مجتبی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: مرحله استانی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی با حضور قریب به دو هزار دانش آموز منتخب مرحله شهرستانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات نیز همچون گذشته در دو بخش دانش آموزان پسر و دختر برگزار شد، گفت: در این مسابقات دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: در مرحله شهرستان نیز قریب به صدو 20 هزار دانش آموز در مناطق 15 گانه آموزش و پرورش استان مرکزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

طباطبایی با بیان اینکه از 300 دانش آموز منتخب مرحله استانی تجلیل شد، گفت: برگزیدگان این مرحله که یک نفر در هر رشته و از هر پایه تحصیلی به مرحله کشوری مسابقات اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: مرحله استانی سی ‌و‌ یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی با حضور منتخبین مرحله شهرستانی به میزبانی اراک و در سالن فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) اراک برگزار شد.

کسب رتبه‌ی چهارم در مرحله سی ‌و ‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه چهارم تیمی در سی‌امین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی را کسب کرد، ابراز امیدواری کرد: در مرحله کشوری سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی نیز رتبه‌ی بهتری توسط دانش آموزان این استان کسب شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات دانش آموزان در ده رشته با یکدیگر رقابت کردند، گفت: در این دوره از مسابقات دانش آموزان در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، احکام و انشای نماز با یکدیگر رقابت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله کشوری سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی به میزبانی خراسان و قزوین در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 2044989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha