۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

آصفری:

سازندگی و خودکفایی کشور مدیون زحمات کارگران است

سازندگی و خودکفایی کشور مدیون زحمات کارگران است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال و خودکفایی کشور مدیون زحمات کارگران است و در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، کارگران جزء فعال ترین و با بصریت ترین جامعه اسلامی می باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن آصفری ظهر روز چهارشنبه در جشنواری تجلیل از کارگران نمونه استانی افزود: عرصه ی سازندگی و خودکفایی کشور با زحمات کارگران میسر شده است.

آصفری در ادامه با اشاره به مشکلات برخی کارخانه‌های استان از جمله شرکت صنایع، آونگان و واگن پارس خاطرنشان کرد: در واگذاری دو کارخانه در اراک اصل 44 رعایت نشده است و متأسفانه مدیران این کارخانه‌ها پاسخگو نیستند و برخی از موانع قانونی موجود مانع برخی برخوردها و یا پیگیری‌‌ها می‌شود.

وی جدی‌ترین معضل استان را بیکاری و تورم بشمرد و گفت: اگر مسئولین و نمایندگان مجلس در راستای رسیدگی و برطرف کردن این مهم وقت بیشتری بگذارند و تلاش کنند، قطعاً بیشترین رضایتمندی مردم را در برخواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری اجرایی نشدن مصوبات دولت به استان مرکزی در دیدار با وزیر صنعت خبر داد و افزود: در هفته آینده طی جلسه‌ای با وزیر صنعت، علت عملی نشدن تعهدات هیئت دولت در سفر دوم و سوم مبنی بر احداث 57 کارخانه که حتی یک کارخانه هم اجرایی نشده را پیگیری می شود.

وی از پرداخت مطالبات 300 نفر از بازنشستگان کارخانه واگن‌پارس اراک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با پیگیری انجام شده دستور پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبات بازنشستگان واگن‌پارس از وزیر دفاع گرفته شده است.

 آصفری از امضای تفاهمنامه‌ای با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به دنبال پیگیری و سئوال وی از وزیر کار پیرامون اجرایی نشدن ماده 10 برنامه توسعه کشوری مبنی بر نوسازی صنایع که 12 سال است اجرا نشده مقرر شد در لایحه بودجه سال 92 اعتباراتی برای اجرایی شدن این قانون تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون در راستای نوسازی صنایع کارگرانی که بیش از 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی دارند، می‌توانند بازنشسته شوند و 50 درصد حق بازنشستگی توسط کارفرما (تأمین اجتماعی) و 50 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود که با اجرای این قانون بخشی از مشکلات کارگران حل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز با اشاره به اینکه کارگران درعرصه حماسه اقتصادی نقش موثری دارند ادامه داد: کارگران در همه عرصه ها همگام با رهبر و امام همواره حماسه آفریدند.

ابوالقاسم نصراللهی تصریح کرد: حضور کارگران در عرصه انتخابات تاثیر بسیاری دارد و انتخابات مصداق بارز ارزشمندی برای حماسه سیاسی مردم است.

گفتنی است در این جشنواره که در سالن همایش دانشکده فنی و حرفه ای اراک برگزاری شد از کارگران نمونه استانی و کشوری تقدیر شد.

کد خبر 2045023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha