۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

کتابی مطرح کرد:

ولایتمداری از خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا(س) بود

ولایتمداری از خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا(س) بود

کاشان– خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه کاشان، ولایتمداری را از خصوصیات بارزحضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت: ازمهمترین و بارزترین حرکت حضرت زهرا (س) بحث دفاع از ولایت ایشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کتابی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم جشن بهانه هستی فاطمه زهرا(س) در جمع کارکنان زن این دانشگاه اظهار داشت: ولایت مداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی به شمار می آید.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو و سرمشق بانوان دانست و افزود: بانوان جامعه اسلامی باید سیره و منش این حضرت را در تمامی ابعاد سیاسی اجتماعی و فرهنگی و خانواده مد نظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه کاشان، با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: بانوان با بهره گیری از بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نقش را برای مقابله با انواع تهاجمات فرهنگی دشمنان می توانند ایفا کنند و فرهنگ دینی و فاطمی خود را حفظ کنند.

وی، با اشاره به نامگذاری سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری افزود: بانوان با حضور فعال خود در انتخابات بایستی حماسه سیاسی عظیمی را بیافرینند.

کتابی، مسئولیت پذیری و مسئولیت شناسی را از دیگر خصوصیات حضرت فاطمه (س) برشمرد و اذعان داشت: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند که چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردارگردند و درفعالیت های اجتماعی و نقش تربیتی خانواده مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر باشند.

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم حضرت فاطمه زهرا (س) را مایه برکت تمام زنان عالم دانست و گفت: حضرت فاطمه بهترین الگو بانوان در تمامی مراحل زندگی به شمار می آیند.

مریم هاشمی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به بانوان درس معنویت، انسان سازی و رسیدن به کمال را یاد داد.

وی خاطر نشان کرد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می تواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

 

کد خبر 2045091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha