۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تالابهای لرستان دارای طرح جامع مدیریت می شوند/ امیدواری به حفاظت بیشتر

تالابهای لرستان دارای طرح جامع مدیریت می شوند/ امیدواری به حفاظت بیشتر

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست استان لرستان از نهایی شدن طرح جامع مدیریت تالابهای این استان خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیریهای صورت رفته برای ارتقا سطح حفاظت تالابهای لرستان، اظهار داشت: در این راستا جامع مدیریت تالابهای استان لرستان در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این در زمینه مدیریت تالابهای لرستان هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته بود افزود: در این راستا از سال گذشته تهیه طرح جامع مدیریت تالابهای لرستان کلید زده شد.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه این طرح با پنج هدف تهیه شده است عنوان کرد: حفظ ارزشهای طبیعی تالابهای استان یکی از اهداف در نظر گرفته شده در طرح جامع مدیریت تالابهای لرستان است.

بازگیر نگهداری از تالابها را به عنوان یک منبع آبی را از دیگر اهداف تهیه طرح جامع تالابهای لرستان برشمرد و گفت: خردمندانه کردن بهره وری از تالابها و استفاده از تالابهای استان برای انجام طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر اهداف این طرح است.

وی همچنین از برنامه های این اداره کل برای احیای تالابهای لرستان خبر داد و بیان داشت: ارتقا وضعیت حفاظتی تالابهای پلدختر از منطقه صید و شکار ممنوع به حفاظت شده در مراحل پایانی خود قرار دارد.

بازگیر ادامه داد: همچنین در این راستا به زودی دو تالاب "بیشه دالان" و "تنوردر" که تاکنون تحت پوشش این سازمان نبوده اند تبدیل به منطقه صید و شکار ممنوع خواهند شد.

وی همچنین به احیا تالاب "گری بلمک" به عنوان بزرگترین تالاب لرستان اشاره کرد و گفت: بررسی و اجرای پروژه انتقال آب از رودخانه های سیمره و کشکان به تالابهای پلدختر در فصل کم آبی در دستور کار قرار دارد.

بنابر این گزارش، استان لرستان دارای تالابهای متعددی است به طوریکه در حال حاضر پلدختر به عنوان شهر تالابهای لرستان با دارا بودن هفت تالاب دائمی، بروجرد با تالاب "بیشه دالان" و دورود با تالاب "تنوردر" چشم به راه احیای این ظرفیت ها هستند.

کد خبر 2045093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha